Hanna

Swandive och one leg kick
Den här övningen ska man inte göra om man inte är van vid att göra extensioner. Swan beskrev jag i ett inlägg för ett tag sedan. HÄR har jag byggt upp den åt er.
För att göra en swandive krävs att du är uppvärmd, att magen dras in, att du arbetar med längd och att svanskotan rör sig mot golvet hela tiden. På min instagram @hannafialotta finns den i rörlig bild om du bläddrar ner några poster.
One leg kick fokuserar på baksida lår. Baksida lår och höft är aktiva i dagliga aktiviteter som gång och löpning. Det är också ett bra sätt att stärka powerhouse. Ser du på bilden huar jag verkligen har dragit in mina magmuskler. Under den här övningen ska magmusklerna dras in, bröstkorgen ska vara öppen och axlarna stabila. Håll dem från öronen! Armbågarna ska vara rakt under axlarna. Kicka omväxlande med vänster och höger ben. Tänk längd, förläng ända ut i tårna. Det här är en övning som passar alla.
- Har du problem med knäna? För foten mjukt mot sätet och strunta i själva kicken.
- Problem med ryggen? Vila med pannan i dina händer och jobba långsamt. Dra in magmusklerna!
- På bilden har jag inte "vilande ben" i mattan men för att modifiera så kan du ha benet som du inte kickar med i mattan.
Så, nu är jag ikapp med MarchMATness2017. Imorgon kommer nästa övning, double leg kick som fortsätter på dagens tema. Men den får du se imorgon.
 
Yohanna af Skovde

Ser ut som en grym övning för mina löparben som jag ska damma av nu i vår! :)

Svar: Extensioner behöver alla göra varje dag och ja, onelegkick är perfekt för löparbenen. Börja redan nu. :-)
Hanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress