Hanna

Supertusingar på bana
Jag och Rickard åkte iväg till löparbanan för att springa intervaller. Rickards förslag på intervaller idag var supertusingar. En intervallform som jag bara läst om men inte testat själv. Vad är då en supertusing? Det handlar om att man bryter ner 1km-intervall i fyra delar. Det blir en intervallstege: 100-200-300-400 och efter varje intervall vilar man trettio sekunder.
100*27
200*54
300*1,21
400*1,48
Kör stå eller gåvila i två minuter och repetera så många du orkar. För min del blev det tre supertusingar vilket var alldeles lagom. Jag hade inte orkar fler idag. Fördelen med supertusingar är att det bygger pannben, snabbhet och uthållighet. Tre flugor i en smäll vilket är hur bra som helst.
31 augusti

Godmorgon! 31 augsti idag och vi säger snart hej då till augusti och välkomnar september. Höst på riktigt alltså. 

Regnet står som spön i backen och jag laddar för att jobba. Jag slutar först vid fyra så det blir många timmar. Ha en toppendag!  

Njuter
Idag är det verkligen varmt ute fast solen inte ligger på. Så nu sitter jag ute och dricker en god smoothie som innehåller banan, mango, ananas och nektarin. Så gott och fräscht.
 
Förmiddagen har gått fort, jag har städat hela huset och strax efter ett knallade jag och Ida bort till hennes gamla förskola för att hämta E, Idas bästa kompis. Det är verkligen fullt ös på tjejerna, så roligt att se. Just det, jag har ju en maskin tvätt att hänga. Det måste jag fixa innan jag fortsätter njuta.