Hanna

Lyssna på kroppen
Jag tränade pilates ikväll igen, ett pass med fokus på mage. Det hänns att jag tappat mycket styrka men kroppen minns. Det är en sån här kväll när jag tänker på att inte ställa för höga krav på mig själv utan modifiera där det behövs. Det behövs bara några fler pass så är jag tillbaka på banan igen.
Rawfoodkväll hos Sofia
I fredags bjöd Sofia in mig och ett gäng av sina tjejkompisar på rawfoodkväll. Fokus var goda och nyttiga efterrätter. Rawfood är veganskt och för att få kallas rawfood får inget av det som används hettas upp över 42 grader. Hon hade även gjort en gurkmejasshot och en grön smoothie. Vi var bara träningstjejer där så det blev mycket fokus på träning. Det var en riktigt trevlig kväll.
Gurkmeja är en superfood och full med nyttigheter.
 
Det enda som inte var rawfood var dessa chokladbollar som innehåller kaffe.
Den här blåbär och vaniljtårtan var hur god som helst. Det är blå spirulina som ger färgen. Det som är bra med blå spirulina är att den inte smakar något i jämförelse med den gröna spirulinan men är fortfarande lika nyttig.
Den här tårtan blev nog allas favorit. Len och krämig av avokado, härligt krispig av nötterna och så smak av  choklad.
Vill du ha recept så kommer de allt eftersom komma upp på Sofias blogg.
Veckans träning
Det har varit en bra träningsvecka. Jag har fått in lite olika löppass och jag har återigen kommit igång med min pilates och stretch.
Måndag: 6,4 kilometer styrka och kondition + 2 kilometer promenad
Tisdag: Vila
Onsdag: Tempoträning. 2,8 kilometers hårt jobb. 20 minuter pilates och explosiv styrka
 
Torsdag: Intervaller: 8*400meter
Fredag: Hade planerat vilodag men en kompis ville springa intervaller på bana så jag hängde med som sällskap. Maxade på 400 meter så jag har ett nytt personbästa: en minut och 34 sekunder.
Lördag: Vila från löpning. Stretch och pilates
Söndag: Vila från löpning.