Lägg kritiken på rätt sak!

 Bianca Muratagic:
"Många människor skriver till mig och hör av sig angående vaccin.
Jag har inte svar på alla frågor. Egentligen är jag precis som många andra trött på det här!
Men om du har tagit tre och fyra doser och fortfarande blir smittad och sjuk så är det inte mig du ska övertyga om att alla måste vaccinera sig. Istället ska du fråga dig själv om varför vaccinet inte skyddar dig från smitta och sjukdom trots alla dessa doser.
Och du behöver inte heller övertyga mig eller andra om att du skulle med all sannolikhet dött av Covid om du inte tagit 2,3 eller 4 doser eftersom ni försökte övertala mig om att vaccinet skyddar er från smitta och sjukdom, att det är det enda sättet att stoppa smittan och att det är ovaccinerade som sprider smitta när det är fullvaccinerade som står för den största smittökningen hittills.
Ni ska vända er till experter och myndigheterna som ljög för er om att vi skulle uppnå flockimmunitet efter två doser istället för att ge er på er familj, vänner, bekanta och kollegor. Samma regering och myndigheter ni höjer till skyarna i vaccinfrågor men för övrigt kritiserar hårt och dömer ut för korruption, nepotism, inkompetens och ansvarslöshet i alla andra politiska frågor. Skyll inte på andra för att ni vägrar fakta och inser att ni har blivit förda bakom ljuset. Med det sagt, det är er rätt att vaccinera er 74 gånger om ni nu vill det men det är inte mitt ansvar att skydda er. Det är vaccinets.
Det är en skandal och ett vansinne att människor fråntas sina grundläggande rättigheter och utpressas med vaccin och även vaccinpass när ingen av dessa två stoppar smittan."

1 lisa:

skriven

Mycket bra skrivet. Håller med dig till fullo. Jag var precis som du skrev arg på alla som inte vaccinerade sig men med facit i hand vet vi ju nu att vaccinet inte stoppar smittan. Det enda man kan hoppas är att man blir lindrigare sjuk om man vaccinerar sig men det ska vara upp till var och en.
Kram

Kommentera här: