Jag är så sugen på socker....

Imorse vaknade jag och mådde så illa. Blev lite rädd att jag smittats av calici på jobbet (vinterkräksjukan för den som inte vet) men det är lugnt på den punkten nu. Inget illamående eller andra symtom. Tur det, var ju precis förkyld och har ingen lust att vara borta från jobbet igen. Jag gick bredvid två dagar på infektion och jag tyckte det var bra där. Insåg dock hur mycket jag faktiskt trivs på den avdelning jag är på nu. Vet inte riktigt hur mitt liv kommer se ut nu ett par veckor framöver. Än så länge har inte regionen behövt gå upp i pandemistegen så jag får vara på lungan. Det är lite jobbigt att vara standby så här men det blir bra. 
En sak som jag saknar med min ketogena livsstil som jag hade för ett par år sedan är mitt sug efter socker. Med nära noll kolhydrater i kroppen så är sötsuget ett minne blott. Socker är inte ens gott då.... Hela december och januari har jag haft ett sötsug som heter duga.Ska nog falla för det suget ikväll faktiskt då jag jobbar i helgen. Appropå jobbet, igår slutade en av sjuksköterskorna och hon hade köpt en gigantisk chokladkorg. Den kunde ju inte jag stå emot. Så gott ju! När jag äter godis hemma vill jag mest ha apelsinkrokant och ahlgrens bilar. Det är det som jag fortfarande inte tycker är för sött efter min period med ketogen kost.
 

Kommentera här: