En aning ironiskt....

Ska inte cykling vara skonsamt för kroppen? Visserligen har det blivit många mil den här veckan men det är ändå inte samma belastning på benen när man cyklar jämfört med springa. Det känns en aning ironiskt att jag har valt att inte springa den här veckan utan cykla för att få flåsträning och jag har ändå väldigt ont i mina muskelfästen i vaderna. Den vänstra som brast 2019 gör extra ont och det är ömt när jag rör vid det. Behöver smörja in med lite voltaren tror jag men gärna lite liniment också.
Jag har senaste veckan funderat över om jag kommer kunna döma någon fotboll i år när mina muskelfästen inte verkar hålla för något längre. Känns lite tråkigt nu när ungdomsmatcherna får starta från och med måndag. Från och med söndag vid midnatt så är regionen inte i lockdown längre.
Idag skulle jag ha jobbat men de löste bemanningen på ett annat sätt. Känner inte att det gör så jättemycket för nu kan jag vara med på pilatesworkshopen ikväll som jag först valde bort för att arbeta istället. Den ser jag fram emot. Få börja med att träna lite pilates och sedan lära mig massor teoretiskt. Den kommer vara online och jag ser verkligen fram mot det.
1 Sara Ekman:

skriven

Spännande med pilates! :)

2 Diana Saelöen:

skriven

Usch vad tråkigt att ha sådana besvär, speciellt när man verkligen vill använda kroppe. Och kunna döma matcher. Får verkligen hoppas at det blir bättre. Cykling är ju trots allvar så det kan man ju alltid fortsätta med oavsett.

3 Madde :

skriven

Vad tråkigt med muskelfästet. Så surt att gå runt och ha ont. Fick en överbelastad hälsena för något år sen då jag var på vandring. Kan fortfarande spöka lite

4 Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv:

skriven

Vad säger läkarna om saken? Just det där att du fortfarande har ont? Du kan inte gå till en "sjukgymnast" (heter något annat nu?) Jag har ju själv ont i mitt ben från och till efter min olycka, men är ändå osäker på huruvida jag ska söka eller inte. Fick höra sist att det kan värka upp till ett år just på grund av att huden blev uppskuren så där. Men ditt är väl på insidan? Tänkte om det är något mer än bara muskeln?

Svar: Jag har inte pratat med någon läkare än. När jag googlar på det så hittar jag bara info om att det kan ta lång tid för det att läka. Så jag får nog mest ge det tid och stärka upp vadmusklerna. Inte slarva med styrketräningen....
Hanna

Kommentera här: