Söndagslistan vecka 26

Vi drog iväg till Idre över helgen, inte bestämt från ena dagen till den andra men nästan. En spontanare om man säger så.  Fler bilder kommer komma imorgon. Nu sitter jag I bilen och vi har dryga 12 mil kvar. 
Känsla: Hela den här veckan har jag tänkt mycket på att det redan är vecka två på min semester. Känslan är att det går för fort och om det fortsätter så här så är jag snart tillbaka på jobbet. Jag vill inte tillbaka än... 
Godaste: Jordgubbarna som Rickard fick tag på på Maxi och jordgubbstårtan. Och såklart grillmiddagarna.
Väder: Tycker det har varit en bra vecka. Lagom med sol och regn. Jag gillar ju inte när det är för varmt under en längre period. Min kropp uppskattar en paus från värmen. 
Bästa: Mycket familje- och väntid.  
Bild: Fjällnatur! Fantastiskt vackert. 
Träning:
Måndag: Fem snabba kilometer: 27,30 sprang jag på.
Tisdag: Uppvärmning 2 kilometer på 11 minuter och sedan mitt 30-30-30 pass. Fokus styrka och explosivitet.
Onsdag: Elva kilometer cykling till en match som J skulle döma
Torsdag: 10 minuter gång I högt tempo och därefter maxstyrka.
Fredag: Vila
Lördag: 6 kilometer fjällvandring. Tre kilometer upp till städjans topp och tre kilometer ner. 
Söndag: fjällvandring light.  Upp till lilla toppen på Nipfjället och 3,9 kilometer i fulufjällens nationalpark. 
Veckans mest lästa inlägg:
 Insikt: Jag funderar på om jag är introvert. Jag tycker det är roligt att träffa folk men väl hemma vill jag bara gå undan och vara i fred. 
Fem positiva från veckan:
  • Grillmiddag hos J och E
  • En härlig, men fysiskt ansträngande tripp till Idre. 
  • Att vi till slut, trots en lite knagglig bilfärd till slut kom fram.... 
  • Jag har en bra träningsvecka bakom mig med både styrka och explosivitet. 
  • Grillmiddag hemma hos oss med E och J. (Nej det är inte samma). 
1 Madde :

skriven

Spontantrippar är ofta de bästa. Man har inga större förväntningar och kan då inte bli besviken. Du verkar ha haft en bra vecka, och en härlig semestervecka.

2 Jennysvardag :

skriven

Din träningsvecka ser verkligen jättebra ut, det är alltid kul när man listar upp all träning som man har fått på en vecka. Bilden på fjällnatur är bara så fin, jag tittade länge på bilden och kände ett sånt härligt lugn. Spontana resor är alltid dom bästa. Jag tänker alltid lika dant som dig med semestern 🙈

Kommentera här: