Att springa intervaller

Visst är jag snygg och trendig med mina strumpor.... Hehe, bjuder på den idag.
Stretchen på bilden är så otroligt skön. Strävar med bröstkorgen mot marken för att få ut mer av stretchen. Känns yummie! I över en vecka har jag nu gjort någon form av fysisk aktivitet varje dag. Det har varit pilates, löpning, styrketräning och cykling. Någon tycker kanske att jag är galen men jag känner i hela kroppen och i varje cell hur bra jag mår av att röra mig på den här nivån som jag nu gjort ett tag.
Orden ovan är några av Joseph Pilates mest citerade ord. Och aldrig har jag känt det så mycket som den här veckan att just rörelse kan läka kroppen.
Dagens träningspass blev löpning, jag värmde upp en kortis, typ 500 meter och sprang sedan tio intervaller i 3,19 min/km i 20-25 sekunder och vilan låg på en minut inklusive tiden det tar för löpbandet att gå ner och upp i fart. Efter de tio intervallerna så sprang jag tio intervaller till men i 3.45min/km istället i 30 sekunder. Fortfarande en minut vila. Totalt inklusive uppvärming, intervaller och nedvarvning så var jag igång i 45 minuter. Mycket bra pass! Nu tänkte jag roa mig med att städa.
1 Jennysvardag :

skriven

Jag minns när jag höll igång med milen varje dag så mådde jag så bra och var pigg jämt. Så jag förstår vet hur du känner. Det var jättebra sprunget på den tiden på löpbandet. Jag hoppas att stöden blir så rolig som du har tänkt att den ska bli 😀

2 Maria Jonsson :

skriven

Ha en fin helg 🙂

Svar: Kan du inte anstränga dig lite mer när du kommenterar?
Hanna

3 Tess:

skriven

Åhh den där stretchningen måste ja prova på nån dag är öm i både rygg ben pga arb träningen hujja! Har ont i högra höften vette tusan va ja gjort :/ skönt att få stretcha eller hur

4 ingmarie:

skriven

Själv begriper jag inte hur man kan klara sig utan träning! (Egentligen tror jag inte man gör det heller även om en del gärna vill tro det...) Städning kommer jag dock aldrig se som träning för det är tråkigt och träning är kul. :-D

5 ★Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! ★:

skriven

Så härligt, det där låter riktigt skönt måste jag säga :D. Man mår ju bra efter att ha tränat och sedan växer man ju en del i det man klarar av. Själv har jag promenerat 31007 steg idag får medge att jag är rätt nöjd med den saken också ;D . Även om det så klart inte är lika mycket svett som i att springa :) .

Svar: Nej det är inte svettigt som att springa men du har gått sisådär 20000 steg mer än mig... :-D
Hanna

6 Madde :

skriven

Träning gör så gott för oss. Man mår så mycket bättre helt klart. Sen klarar jag inte löpträning. Har försökt i närmare fyrtio år, men har gett upp nu.

7 Rebecca:

skriven

Låter så härligt! Jag hade också behövt komma igång och röra på mig mer. Vet inte riktigt vart jag ska hitta tiden bara, måste klura på det lite tror jag.

8 Sandra Jönsson:

skriven

Som du är jag inte heller så övertygad om att röra på sig varje dag är något dåligt. Tvärtom tror jag det kan vara bra om man ser till att träna olika delar av kroppen varje gång. Och du verkar ju ha stenkoll på träning och vara noga med att träna igenom hela dig. Det gör också psyket gott, tycker jag. Promenerar en hel del numera, kan vara ute och gå flera timmar varje dag, och med promenaderna är det som att stressen rinner av mig. Jag sover också mycket bättre på nätterna, då kroppen verkligen är uttröttad.

9 Michelle :

skriven

Va härligt att kunna röra på sej varje dag och att det blir även resultat av att man blir piggare. Sen att motivationen till träningen blir bättre o böttre :)

Kommentera här: