En nostalgitripp och att inte känna någon press

Här har jag suttit hela dagen. Nästan iallafall, när Ida kom hem från skolan fick jag sällskap av henne. Så mysigt att höra på hennes små funderingar om stort och smått. Jag pratade en liten stund med M också, mysigt ju! (Sorry suddig bild, har ju ingen vettig kamera längre. :-( )
Jag har nog inte berättat det men som tonåring var jag med i Pingstkyrkans gospelkör. En höst skulle vi spela in en skiva. Det var 1998, hjälp alltså, snart 22 år sedan. Jag är inte gammal men när jag tänker på det tidsperspektivet så känns det bara helt galet. Åter till skivan iallafall, jag lyssnade på låtarna samtidigt som jag röjde och grejade. Det roliga är att jag fortfarande kan stämmorna och alla texter. 22 år senare....
Jag som inte kände någon press kring den muntliga presentationen på tisdag sedan innan. Och så får jag raderna ovan från läraren. 😜😖 Idag löste jag problemet med redovisningen med att istället börja lite med nästa kurs istället. Lyssnade på trettio korta föreläsningar och exempel på motiverande samtal. Kändes lite lättare... Bit ihop Hanna!
Ikväll hade jag pilates, näst sista i Gymmix för den här terminen. Vi var fyra deltagare och jag hittade en riktigt bra rumpserie som tog rejält. Jag brukar alltid be deltagarna att le när det är jobbigt. Det blir alltid lite lättare då. Och att inte glömma bort att andas. Övningen ovan till exempel, minus hanteln. För att utmana oss lite extra bad jag oss att göra den riktigt långsamt, varje litet steg skulle kännas. Tyckte jag! Stretchen efteråt var väldigt välkommen. :-)
1 ambivertaliv.blogg.se:

skriven

Roligt att lyssna på en gammal inspelning! Och härligt me pilates, jag gillar den träningsformen :-)

2 Angelica Elversson:

skriven

Men oh så härligt att ha sådana minnen sparade, när man väl gått in för något, då minns man minsann det mesta med ;) Sjöng med i kör som ung, dock inte i pingst, Cecilia kören hette det, vi fick en peng för varje träning och uppträde, haha! Men som jag älskade det, sjunga är rena medicinen! Härligt med passet, måste med träna... Skulle gjort idag, men lyckades sova bort stor del av dagen.. Opps..

Kram

3 jessica:

skriven

wow fan vilket minne du har som kommer ihåg texten i sångerna än idag. Jag var faktiskt också med i kör några år i yngre dagar, dock var ja med i svenska kyrkans ungdoms kör.Jag kom ihåg jag tyckte det var jätte kul att få sjunga och så, men minns också man aldrig fick sjunga sånger man kände igen, var väl mycket kristna sånger kanske. Ärligt minns ja inte någon sång als själv , så mitt minne slår du ju med häst längder 😂❤

4 nouw.com/Sannaevelyne:

skriven

Vad roligt att du sjöng i kör! Jag gick i musikklass i 6 år och kan också vissa stämmor som rinnande vatten än... Härligt att det fortfarande är några som vågar ta sig till ditt pass :)

5 Lexochlogan :

skriven

Kul att du fortfarande kan det, är väl lite som att cykla, har man lärt sig det så sitter det. Men ändå kul att du kan det ännu.

6 Emma Engström:

skriven

Tiden går alldeles för fort, men det är himla kul när man ser tillbaka och sen kommer på sig vad mycket som sitter kvar i huvudet och kroppen liksom?! Om du förstår vad jag menar! Det var så längesen jag red tex, men sätter jag mig på en häst idag så tror jag ändå att jag minns hur man gör :D Vanan finns kvar! Ett leende gör alltid saker och ting mycket lättare <3

Kommentera här: