Ledig men kall lördag

Var tog värmen vägen? Så typiskt med väderomslag nu när jag är ledig från jobbet. Jag har varit ute och dömt fotboll på förmiddagen, en niomannamatch med 13-åriga killar. Det var så roligt att vara igång igen. Ungdomsfotbollen har ju kört igång med matcher nu och jag ser fram mot nästa match.  Som jag inte vet när den blir dock men det kommer väl framöver. 
Jag sitter nu i soffan med Rickard och Ida (fast hon tittar inte) och tittar på den svenska serien "Sjölyckan". Tycker den är så bra och rolig. Jag tänkte avsluta inlägget med några av de sista dagarna på Madeleines bloggutmaning. Hoppas att du mår bra! :-)
19. Hur varmt är det hos dig idag?
Jag har haft sol och ungefär 10 grader. Ingen vidare värme med andra ord.
20. På semestern så bor du helst på, hotell, husvagn/husbil, stuga, tält eller stannar hemma.
Inget av alternativen, det blir stugby.
21. Om det kommer in en geting i hemmet så brukar jag?
Jag brukar ge getingen en chans att hitta ut igen med min hjälp. Fattar den inte så slår jag ihjäl den med flugsmällaren....
22. Har du grillat något i år?
Japp, i söndags blev det en härlig grillmiddag. :-)
23. Vad finns alltid i ditt kylskåp?
Smör, ägg och bacon.
24. Något jag äter ofta är…
Spenatsoppa och ägg.
25. En konstig matkombination som jag vill delge är… 
Hm, skulle vara kokta ägg med smör kanske. Fast det är gott, haha.
1 Tess:

skriven

Har aldrig testat kokta ägg med smör ärligt talat :P men vem vet de kanske är gott precis som du säger :) vi har Inge vidare varmt vi heller. 3 plus grader plus de blåser

2 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent ★:

skriven

Åh blev galet sugen på både grillat och spenatsoppa när jag läser här. Inser att jag nog börjar bli lite hungrig eller något ;D.

Sedan det där med solen och värmen, så bittert att det försvann lagom till helgen :(. Nu ser prognosen för nästa vecka inte ljus ut heller ser ut att vara kallt här i Dalarna i alla fall, vilket inte känns speciellt lockande när vi ändå går in i maj. Sjölyckan såg jag första säsongen av gillade den, men helt tappat nu i säsong två. Kanske ska slänga mig på soffan och titta :).

3 charlottelinden.se:

skriven

Åh, vad roligt att höra att du fått komma ut och döma igen :) Har ju förstått att du har saknat/längtat efter det! Jag gör likadant med getingar, jag. Hade en ENORMT som flög in idag som jag fick jaga ut ur lägenheten, haha.

4 jessica:

skriven

ja jag undrar lite detsamma vart tog värmen vägen, hann i alla fall sitta och sola två dagar lite på balkongen i alla fall. Men nu blåser det så kalt och är molnigt så nu är det inge väder att sitta där haha. 😂❤

5 Lexochlogan :

skriven

Här var det lite blåsigt men annars jättefint väder ändå. Så härligt med sol på sin födelsedag. Själv föredrar jag faktiskt hotell om jag skall vara helt ärlig, stugby är också mysigt, älskar ALVs stugby, men helst hotell.

Kommentera här: