En ledig lördag

Halloj söndag! Imorse tog jag sovmorgon, det hade jag inte tänkt mig. Jag tog för givet att jag skulle vakna tidigt av mig själv men det gjorde jag inte. Jag antar att kroppen behövde sova.
Gårdagen var en trevlig blandning av att jag gjorde både ovettiga och vettiga saker. Det vettiga är att jag och Alexander tog en tur i skogen, en kombinerad jogging/gångrunda och så stannade vi vid utegymmet en sväng. Det var så soligt och härligt.
Eftermiddagen blev en riktig filmdag. Först: kärlek på jobbet med Sandra Bullock i huvudrollen och efter det så tittade jag på Mamma Mia, here we go again. Ibland behöver man en sådan dag.
Ida hjälpte mig att slå in ett paket till en vän. Ida fick också skriva texten på paketet och lära sig att locka snörena. I paketet låg det en bok om anitinflammatorisk kost. Funderar på att köpa den själv faktiskt när jag kikade igenom den.
Sen kom Ida med den brilljanta idén om att vi skulle stå på händer. Jag filmade också men råkade radera filmen från datorn och  nu är kameran så dum att jag inte kan ladda upp redan uppladdade filmer/bilder. Yes, jag har fått ett nytt obejktiv till kameran. Rickard hittade ett till ett bra pris som jag tänker blir bra tills vidare. Jag använder ju inte alla funktioner i kameran ändå. Så, det var min lördag det!
Jag har varit och handlat lunch och i eftermiddag tänkte jag sitta och förbereda min muntliga presentation. Jag tror egentligen att jag kan mitt arbete väldigt bra eftersom det är ett ämne som jag verkligen brinner för. Men jag vill förbereda mer ändå. Just det, jag måste träna med. Kanske blir något intervalligt men det jag mest av allt känner för är att träna pilates. Jag kan ju göra både och.
1 Malin Tarvainen:

skriven

Åh så drygt när tekniken krånglar! Hoppas du får till det snart :)

2 Elin:

skriven

Skönt med en ledig & slödag. Man behöver en sån mysdag lite då & då. Lycka till med presentation!

3 Tess:

skriven

Gud så skönt med en sovmorgon - de finns Inge bättre. Ja sov också lite för länge idag men började tänka på att ja säkert också behövde vila ut :) Skönt med en liten spring o gå runda :) sånt klagar man aldrig på kram

4 Fröken Rödlök:

skriven

Jag tycker att sådana dagar är helt underbara faktiskt! Ibland kan jag kolla filmer, eller rätt ofta men jag kikar inte ordentligt för jag blir så rastlös så måste kika in på mobilen samtidigt. Irriterande beroende det där. Jag hade också velat stå på händer, men jag har inte den kraften i armarna så skulle störta rakt ner i marken och slå mig gul och blå. Det gjorde jag en gång när jag var målvakt i fotboll, jag blev så glad när vi gjorde mål att jag ställde mig på händer och drutta ner på näsan och fick näsblod. Mamma fick komma bakom målet och hjälpa mig in med bomull. En smart taktik för när motståndarna kom mot mig och skulle göra mål stannade de ju upp för att de inte var beredda på att möta en valross där i målet, så mina backar kunde ta bollen :) Haha!

5 Pärla:

skriven

Men skönt med sovmorgon om det behövdes. En skogstur låter skönt! Stå på händer, haha. Jag skulle slå ihjäl mig om jag ens försökte.
Alltid bra att vara förberedd tror jag, hoppas det går bra.

6 birgitmaria:

skriven

Men åh.. dom filmerna!! Jag gillar verkligen Sandra Bullocks romantiska komedier :-)
Skönt med en tur i skogen. Utomhus är på min topplista just nu.
Det där med stå på händer... heja dig! Jag skjuter på det tills jag blir lättare...
Vad ska du prata om på din presentation? (det kanske du har skrivit men jag har i så fall glömt det)

7 Mirre:

skriven

Vad mysigt att ha sett två st filmer och två klassisker

Kommentera här: