Jag är helt sne!

Syns det att jag brinner för att träna pilates och att få instruera?
Jag har tänkt ett tag när jag tränar pilates att jag inte är jämn i kroppen, jag har känt mig helt sned. Igår när jag var i Mjölby och väntade på att mina deltagare skulle komma så stretchade jag lite och tog samtidigt bilder. När jag såg mig själv så fick jag bevis för att det inte bara var en känsla utan jag är verkligen sne. Så vad ska jag göra åt det här då? Jag fick förslag från M att träna på att sitta på sätt som jag normalt inte brukar och det är jag också inne på. Men också fortsätta träna det jag redan gör. Men mest stretch och rörlighet. Jag tror att jag har kortare muskler på högersidan jämfört med vänstra sidan. Sen när jag sitter så hänger jag gärna mot min vänstra sidan. Men nu spekulerar jag så det ska bli spännande att se vad jag kan göra åt det. 
 
1 Wifeey:

skriven

Konstigt du inte har känt de i ryggen
Hoppas de går att fixa, kanske en kiropraktor kan hjälpa dig eller enbart träning som fungerar?

2 Paula:

skriven

Hej ! Jag börja tänka på, att du borde gå till kiropraktor eller naprapat ? Ibland räcker det inte att försöka själv att få det rätt. Låsta muskler eller knutor eller kroppens snedställning , hjälper kanske inte att man försöker själv. Gå till en som vet mycket om kroppen och såna yrkes erfarenhet har kiropraktorer och naprapat för dom läser flera år om kroppen. Man känner otrolig lätthet i kroppen när spänningar släpper. Kram/Paula

3 Inne hos Ina:

skriven

Stretch är så skönt för kroppen. Jag har ägnat 2019 åt att stretcha ut korta muskler lite överallt. Det blev verkligen skillnad.

4 Lillemor:

skriven

Ja usch och fy för att vara sned. Är oftast det själv och det är inte roligt. Som mest har jag varit 4 cm sned och då tappade jag helt känseln i hela vänsterbenet så fick åka in akut. Där fick jag smärtstillande, suck och vad hjälpte det, nääää jag fick åka till min kiropraktor som löste problemet på en gång
Hoppas du kan lösa det på bästa sätt
Trevlig helg

Kommentera här: