Snapshots från veckan

Filmade ett par klipp till instagram igår kväll och då ville Ida vara ute med mig och gungade. Bakom gungställningen skulle jag vilja anlägga en rabatt. Antingen med blommor eller något annat. När vi flyttade hit var det en misskött häck som var gränsen mellan vår trädgård och grannens.
Hej! Var länge sedan som jag skrev ett vardagsinlägg så tänkte berätta lite vad jag hittils gjort i veckan. Den har såklart bestått mest av plugg och jag jobbade bara måndag och tisdag. Onsdag till fredag har jag varit ledig. Jag är inte ledig i helgen, jobbar kväll imorgon men först har jag en tuff fotbollsmatch som domare i herrar div fem. På söndag jobbar jag på dagen och dömer sedan match med Rickard på kvällen. Det ser jag fram mot. Rickard får mest matcher i Norrköping så vi dömer tyvärr inte så mycket tillsammans av den anledningen. Om han inte ska assistera mig förstås.
I onsdags var jag med Ida på gymnastiken. Det var kul att få spela brännboll med barnen.
Haft hjärnkoll på mina ketoner och det här är veckans högsta värde. När man är ketoadapterad har man ketoner runt 2-3 så har lite kvar men jag gör saker rätt iallafall.
Jag dömde match med brorsan och Elaine. En ny domare som verkligen är duktig.
Jag hade min sista pilatestimme i Mjölby för terminen. Alla utom två har skrivit upp sig för återanmälan till hösten. Yay!!
Jag var hos min granne och snackade bort tre timmar bara sådär. När två tjejer träffas som äter ketogen kost blir det vatten till fika.
Ikväll blev det tacos. Jag blev dock chockad när jag såg att det är 46 gram kolhydrater per 100 gram (varav 22 gram är tillsatt socker) i tacokryddan. Det är alltså mer socker i kryddblandningen än vad det är i ICA:s sockerdricka. Helt galet ju! Ja, jag har blivit sockerpolis...
1 Amanda:

skriven

Låter ändå som en bra vecka. Skönt att du har hunnit plugga en del men även hunnit med en fika med grannen. Din köttfärs med sallad såg god ut :)

2 Www.mrskjellstrom.se:

skriven

Så mysigt att döma tillsammans men skönt att göra de på varsitt håll med. Whaaat är tacokrydda så mycket socker i? Helt galet ju.
Va roligt att de är fler som skrivit upp sig på dina yogapass

Svar: Det är inte yoga. Det är pilates.
Hanna

3 Lillan Kind :

skriven

Det låter som en fin idé att anlägga en rabatt bakom gungställningen!
Vatten till fika kanske jag skulle börja med inför badsäsongen😆

4 birgitmaria:

skriven

Ser ut att ha varit en skön vecka.

5 nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Vad coolt att du dömer herrar också, heja dig verkligen 😊😊

6 Ullie:

skriven

jaha då vet du va du ska göra i helgen
kul att ni dömer något då ihop lite då o då

ha en fin start på helgen nu då o hoppas på vila lite

7 Lexochlogan :

skriven

En rabatt där låter ju riktigt fint, tror det skulle passa så bra och rama in perfekt. Taco är ju något av det bästa fredags myset

8 Sarah:

skriven

Vad roligt att få läsa om din vecka :) Kul att ni ska få dömma ihop :) Åt också Tacos idag, sååå gott :)

9 Malkn:

skriven

Va härlig din vecka varit på många sätt. Och va kul att fler skrivit upp sig på dina pass. Hoppas du får en härlig helg.

10 Matilda Berlin:

skriven

Men alltså åhhh! Så himla kul när du delar med dig såhär hjärtat! Du verkar verkligen leva ett helt otroligt liv! STOR KRAM hjärtat <3

11 Daisy:

skriven

Skönt att ha lite ledigt också , du har hunnit med mycket med pilates och gympa osv, vad spännande :)

12 Amanda:

skriven

Men fy! Hade ingen aning om att det var så mycket socker i tacokrydda, äter det jätte ofta :( Fina bilder! Sv: Men inlägget på bloggen är ju inte sponsrat? De ville endast att jag skulle posta en bild på instagram, inte på bloggen. På bloggen ville jag endast visa upp den själv för att jag tyckte den var fin, så det inlägget har dom ju inte bett om. Räknas det ändå som ett sponsrat inlägg trots att dom inte bad mig lägga upp det på min blogg?

13 Amanda:

skriven

Sv: Nej det var bra att du sa till! 😊 Jag vet faktiskt inte heller hur det ligger till där.. Lite osäker, och hittar inget bra svar när jag söker.. Ska fråga runt hur andra gör i det läget och se om någon vet! Vill ju såklart göra rätt för mig 😊

14 Emma:

skriven

Låter som en bra vecka ändå! Vad kul att du dömmer fotbollsmatcher! Inte ofta man ser kvinnor göra det :)

15 Fröken Rödlök:

skriven

Vad roligt att de flesta vill fortsätta med dig till hösten! Måste kännas riktigt bra! Har sagt det tidigare men så häftigt att döma i fotboll, måste vara riktigt roligt men mycket att hålla koll på!

Svar: Ja, det är roligt men tufft. Så man måste ha mod att våga ta de obekväma besluten.
Hanna

16 Amanda :

skriven

Oj det visste jag inte att en tacko kryda kunde ha så mycket socker i sej. Så kul att du kör yogan pass hoppas du får en fin lördag kram

17 Sandra:

skriven

Så kuö med vardagsinlägg från dig också ❤
Som vanligt fullt upp 😉
Jag gör alltid min egna tacokrydda, så enkelt och så otroligt mycket godare 👍👍

18 Marie:

skriven

Roligt att läsa vardagsinlägg också emellanåt, det blir personligare då liksom. Samt så vackert hår dottern har

19 Therese:

skriven

Vad härligt det ser ut!

20 Therese:

skriven

det skulle bli fint om du hade en rabatt där =) Kul att fler har skrivit upp sig på ditt yogapass =)

21 Michelle :

skriven

Skönt att du ändå kunde vara lite ledig nu innan helgen 💕

22 Jenny:

skriven

Det finns socker i väldigt mycket mat. Duktig du är med din kost :) Ha en fin kväll!

23 Marina:

skriven

Ser ut som en härlig vecka :)

Kommentera här: