Kärlek för kroppen

Det finns helt seriöst inget skönare för en trött tjej med ont i hela kroppen än ett härligt pass pilates. Jag kände ikväll när jag gjorde mina sista timmar för den här jobbhelgen att jag verkligen behövde sträcka ut mina muskler på mattan.
För ett par veckor sedan så började jag med en tiodagarsutmaning på PilatesAnytime. Jag gjorde dag ett och två och sedan rann det ut i sanden. Ikväll hoppade jag på det igen på dag 3. Idag var temat balans. Balans mellan till exempel flexion/extension och från sida/sida, balans i övningarna och att göra kroppen så jämn på båda sidor som det bara går. Det räckte med typ två minuter och så stod jag och log för det gjorde mig så glad att få fokusera en stund på lugna och mjuka rörelser. Underbart avslut på den här helgen och träningsvecka.
 
1 charlottelinden.se:

skriven

Åh, det både lät och såg riktigt skönt ut! Skulle verkligen behöva börja med någonting liknande :)

2 Michelle :

skriven

Va skönt att kunna sträcka ut sej sådär när man gör pilates :) du kämpar på bra med det där 💕

3 Kamilla:

skriven

Jag förstår att det var skönt att få röra på sig och sträcka ut kroppen efter en jobb helg. Lycka till med din utmaning med pilatesen.

4 Anna:

skriven

Det där med pilates låter verkligen som någonting jag skulle behöva. Det ser så skönt ut att sträcka på sig sådär!

Svar: Det är precis så skönt som det ser ut att vara. :-)
Hanna

5 Yela:

skriven

Du gör mig verkligen såå inspirerad till att testa pilates! Har ju mycket ont i kroppen så borde nog ge de en chans 😃

Svar: Men vad roligt! Det är ju det jag vill med allt mitt bloggande om pilates. :-)
Hanna

6 Moa :

skriven

Kul att du hoppade på igen :)

7 Annica:

skriven

Vad skönt att få avsluta på ett lugnt och harmoniskt sätt. :) Själv avslutade jag den med att äta upp allt chips hemmavid till en serie på tvn.. Helt själv, då barnen somnat.. :)

Svar: Det lät verkligen inte fel! :-)
Hanna

8 Sandra:

skriven

Jag skulle verkligen behöva göra pilates för min onda kropp ❤

9 emma-matilda:

skriven

Jag som aldrig har varit intresserad av pilates blir inspirerad av alla dina inlägg. kanske skulle man testat det!

10 Lexochlogan :

skriven

10 dagars utmaning låter alldeles lagom för mig, skulle verkligen vilja testa och lära mig pilates

Svar: Vad roligt att du vill lära dig mer om pilates. :-)
Hanna

Kommentera här: