Recept: grön smoothie

Idag har jag en heldag på jobbet så det här inlägget är tidsinställt. Det var någon i kommentarerna som ville ha recept på en grön smoothie. Så idag passar det perfekt att lägga ut ett recept på smoothien som jag gjorde till frukost imorse.
Du behöver:
1 banan
Frusen mango
Frusen ananas
Spenat
Kokosmjölk (efter tips från Sandi)
Mandelmjölk
Häll i så mycket som du vill ha av allt och mixa. Tillätt mer vätska om det går trögt. Den laddning jag gjorde räckte både till frukost och mellanmålet på jobbet. Drick och njut!
1 Fnulan:

skriven

Jag älskar smoothie tips och alla olika variationer. Jag har aldrig testat med ananas. Ska minsann göra det. kram

2 Therese Carlsson:

skriven

Låter gott ska testa det någon gång 😊

3 Matilda Berlin:

skriven

Men guuu vad gott det lät!! Måste ta och testa nån dag =) KRAM <3

4 Hanna :

skriven

Älskar smoothies men såhär i vintertid så tycker jag dessa frusna blir lite kalla. Spenat o kokos lät som en ovanlig kombo. Kanske gott ändå?

Svar: Det var gott. Tycker inte att det smakar så mycket spenat faktiskt. :-)
Hanna

5 Anna:

skriven

Mums, så gott! Den här kombon har jag också kört ett par gånger och tycker att den är riktigt god.

6 https://nouw.com/elliealjundi:

skriven

Det låter super gott , måste absolut testa det 😍 tack för receptet !

7 Åse:

skriven

Finns de inga nyttiga smooties utan blad och mandelmjölk? Tycker typ alla innehåller de haha

Svar: Du kan använda annan vätska istället för mandelmjölk och strunta i bladen. :-)
Hanna

8 Jennifer:

skriven

Ååh va gott de såg ut & lät, den måste jag prova 😍

9 www.nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Älskar smoothies så alltid trevligt med ett nytt recept :)

10 Sophia W:

skriven

Tack för recept! älskar nyttiga och goda smoothies 😊

11 Amanda:

skriven

Åh så gott! 😃

12 Anna :

skriven

Tack för receptet! Gillar alla ingredienser så detta ska jag prova 🥰

13 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

skriven

Gud så gott :D. Men måste fråga blir du mätt av smoothie? Jag blir alltid så galet hungrig när jag ätit smoothiefrulle runt typis 9-10 så är jag vrålhungrig :D. Men kanske bara är jag :-p

Svar: Jag är alltid hungrig vid nio-tio oavsett vad jag ätit till frulle. :-)
Hanna

14 Johanna:

skriven

MUMS vad gott det lät, måste nästan prova, älskar smoothies, dessutom ser de så nyttiga ut när de är gröna, haha <3

15 Julia:

skriven

åh vad gott det lät! Grönsmootihe är så gott och så nyttigt 😊

16 Moa :

skriven

Tack för receptet, det behövde verkligen jag :)

17 Sandra:

skriven

Den ser super god ut, tack snälla för receptet, ska absolut testa, gör liknande med bara vatten, ska bli kul att testa med mjökblandningen 👍

18 Sara:

skriven

Haha! Tips på en rosa smoothie istället tack? Alltså jag vet att jag låter jättebegativ men jag kan bara inte få o mig en dryck (eller mat) med samma färg som hulken😂. Ja, jättetöntigt jag vet men det gåååår bara inte..

Svar: Det var faktiskt gott! Ihop med frukt smakar det inte alls så "spenatigt". Frukten tar över, särskilt kokosen. Men strunta i spenaten och byt ut mot hallon/jordgubbar/björnbär till exempel. Använd annars samma bas. :-)
Hanna

19 Sandra:

skriven

Såg nu att kokosmjölken kom som tips från mig, sen har jag själv inte testat att blanda den med spenat haha 😂😂

Svar: Jag tänkte inte ens på att det skulle vara något med kokosmjölk ihop med spenat förrän läsare reagerat. :-)
Hanna

20 Anna:

skriven

Jag brukar även ha i lite antiinflamatoriska kryddor som passar som kanel, kardemumma, nejlika och ingefära beroende vad smoothien innehåller. Jag lägger även i några matskedar havregryn för att göra den mer mättande, speciellt när jag gör till min son.

Svar: Superbra tips! Tack så mycket. :-)
Hanna

Kommentera här: