En grön smoothie

Jag har varit skeptisk till gröna smoothies (min är inte riktigt grön på grund av blåbären och hallonen som jag tyckte var en bra idé att blanda i. Nackdelen är färgen). Jag mixade banan, spenat, mandelmjölk, mango, färsk citron + hallon och blåbär. Jag var helt säker på att det skulle smaka gräs men inte då. Det var riktigt gott och kommer lätt göra gröna smoothies igen. Nästa gång ska jag blanda i lite kokosolja för att få lite mer nyttiga fetter också,
På förmiddagen var jag och Rickard på gymmet och körde ett pass. Som uppvärmning blev det ungefär fyra kilometers promenad och sedan körde vi ett gäng övningar. Det nya jag provade var knäböj i smithmaskin. I maskinen kände jag mig inte lika orörlig som jag gjorde när jag körde samma övning fristående med en skivstång. Maskinen stöttar upp och ger mer balans. Perfekt för mig som är så "grön"  vad gäller att lyfta skrot.
Ikväll har jag jobbat. Det var fullt ös medvetslöshet och jag satt kanske en kvart max på hela kvällen. Men jag klagar inte. Det är roligt att det hela tiden händer mycket. Jag konstaterade idag att jag är en väldigt duktig undersköterska! Jag kände bara för att ge mig själv en klapp på axeln. Det behöver man göra! Nu ska jag krypa ner i sängen och sova. Fredag imorgon och sista passet den här veckan. Det ser jag fram mot. Sov gott!
1 Lillan Kind:

skriven

Jag får erkänna att jag är lite skeptisk till gröna smoothies😆 Men din smoothie innehåller ju nästan bara goda frukter och bär!😄 Det är skönt att vara sysselsatt hela tiden på jobbet - så länge det inte är stressigt hela tiden. Det är klart att du ska klappa dig på axeln för att du är duktig!😃

Svar: Jag med, men jag var ju tvungen att testa då det ska vara så nyttigt. :-)
Hanna

2 Amanda:

skriven

De ingredienserna du hade till smoothien låter gott men hade jag bara sett den s hade jag varit väldigt skeptisk. Du kommer alltså sova väldigt gott inatt om det har varit full fart. Men det är kul :)

Svar: Haha, jag vet, den ser inte alls god ut. :-)
Hanna

3 Annica:

skriven

Hallå, en till undersköterska! Vad kul! :D Vilket typ av ställe jobbar du på? :) Själv har jag varit mestadels på äldreboenden. :)

Svar: Jag jobbar på ett sjukhem. Jag har varit på samma ställe och trivs fortfarande väldigt bra.
Hanna

4 Sara:

skriven

Det låter som att du hade en förträfflig dag, Gröna smoothies ställer jag mig väldigt skeptisk till, det är något jag har väldogt svårt för, att föreställa mig att jag dricker något grönt alls. Ja förutom grönt te då men det har inte riktigt hulken-färg ju, namnet till trots😂

Svar: Haha, jag var också skeptisk men tänkte att jag måste ju prova iallafall. Ska ta en imorgon med ihop med min chiapudding. :-)
Hanna

5 Sandra:

skriven

Jag tycker också smith knäböjen är bäst, pga min fibromyalgi så har jag så kass balans 😔
Bra jobbat med träningen.
Något som jag är galet förtjust i är frusen mango och spenatblad i smoothie. Då har jag i lite mer mango för annars blir det mycket spenatsmak i. Supergo drink 👍

Svar: Det var just det jag hade i min smoothie. Visst är det gott. :-)
Hanna

6 Jennysvardag:

skriven

Så god din grön smohite låter, måste verkligen testa de någon dag. Så roligt att du känner att du är en väldigt bra undersköterska. Du är även en väldigt bra på att inspirera till att träna :)

Svar: Men vilken fin kommentar! Tack så mycket. :-)
Hanna

7 Moa Hansson :

skriven

Man måste ge sig själv en klapp på axeln då och då :)
Tycker också om när det händer saker :)

Svar: Visst är det mycket roligare när man blir utmanad och får lite att bita i. :-)
Hanna

8 Popprinsessan:

skriven

Men heja dig som klappar dig själv på axeln! Det borde vi göra oftare!
Jag brukar tycka att gröna smoothies eller juicer är ganska goda! Har ofta spenat i och ibland avokado. Slurp!

Svar: Mm, avokado köpte jag när vi storhandlade tidigare ikväll så det ska jag nog ha i. Så gott ju!
Hanna

Kommentera här: