Fem en fredag vecka 6: Minnen

Tack så mycket för alla krya på dig-hälsningar! Jag önskar att jag kunde skriva att jag är frisk idag men jag har fortfarande feber. Inte lika hög som i förrgår men över 38. Jag har sjukanmält mig även till helgens jobb så jag inte riskerar att komma tillbaka för tidigt. Känns inte alls kul! Det jag längtar efter mest just nu är att bli frisk. Och att få träna. Att sitta i soffan är inte så ansträngande så tänkte ändå delta i veckans fem en fredag.
"Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Glöm inte att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag." Elisa
 
1. På vilket/vilka sätt ser du tillbaka på dina minnen?
Dels genom tankar men också genom bloggen och bilder som jag har i min externa hårddisk. Ibland kan särskilda minnen komma upp genom att jag ser bilder och ibland räcker det med en plats och en doft .
2. Vad är ett minne från när du var 10 år?
Oj, ett minne från när jag var tio. Det kan jag inte komma på något. Jo förresten, jag ville så gärna äta lunch på McDonalds när jag fyllde tio år. Det var väldigt viktigt för mig att få göra det.
3. Vilket minne värdesätter du mest?
Dagen när jag och Rickard gifte oss och såklart när barnen föddes.
4. Hur minns du din barndom?
Jag minns min barndom som bra men väldigt sträng. Det var jag, min bror, mamma och pappa. Som alla ungar höll jag inte med mina föräldrar om allt. Men mycket av det som jag blev förbjuden att göra kan jag nu förstå varför och också känna tacksamhet över att mina föräldrar satte stopp för.
5. Är du glömsk av dig?
Ja, jag är glömsk. Jag har väldigt svårt att komma ihåg namn till exempel. Däremot komma ihåg hur de boende vill ha sin morgonhjälp eller vad de vill äta till frukost är inga problem att komma ihåg.
1 Emelie:

skriven

Kul att du också är med på utmaningen, jag ocså :-) Fina minnen du har, mina bästa minnen var också när mina barn föddes <3

2 Michaela:

skriven

Så himla roligt att läsa dina svar☺

3 Fröken Rödlök:

skriven

Jag gillar dessa inläggen, när man får läsa alla olika svaren! Intressanta svar - jag kan bli påmind om minnen när jag känner någon speciell doft eller liknande.

4 Elisa:

skriven

Åh, men blev det lunch på McDonalds då är frågan? :)
Att känna en doft och minnas nåt kan jag också göra ibland. Eller tänka på en doft och önska jag kunde känna den på riktigt då igen och tänk tillbaka på vad jag nu förknippar den med. :)

Svar: Ja det blev lunch på McDonalds. :-)
Hanna

5 Yasmine:

skriven

Jag hade också en ganska sträng barndom! Och hoppas verkligen att du kryar på dig under helgen, så att du blir frisk snart igen! Kram

6 Www.mrskjellstrom.se:

skriven

Så roligt att få läsa dina svar, kul att så många bloggerskor gör detta.
Så fint att du haft en bra barndom med stränga föräldrar 💜

7 Evelina:

skriven

Tycker du gör helt rätt med att du sjukanmällde dig från alla jobb. Är dumt att komma tillbaka för tidigt så kanske du blir sjuk igen. Hoppas verkligen du kryar på dig och blir bättre

8 Pärla:

skriven

När jag läser alla andras svar inser jag att jag nog missuppfattat första frågan, haha. Skönt att det inte bara är jag som är glömsk.

9 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

skriven

Förstår att det är speciella minnen att gifta sig och skaffa barn :) Jag är verkligen tvärtom, jag minns i stort sett allt haha

10 Johanna:

skriven

usch trist du är sjuk. Krya på dig. Klokt och sjukskriva dig hela helgen så du blir ordentligt kry!

11 Anna:

skriven

Så roligt att läsa om allas tankar kring minnen. Jag har också en extern hårddisk med massvis med bilder som jag tittar på ibland :)

12 Jennysvardag:

skriven

Det bästa som fanns var ju att få äta på mc Donalds. Jag fick ha ett mc Donalds kalas en gång. Kan tänka mig att ens bröllop är något som man minns i detalj :)

13 www.nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Lika kul varje fredag att läsa dessa :)

14 Therese:

skriven

Åh fy vad jobbigt att vara sjuk. Låter klokt att ta det lugnt i helgen och försöka bli frisk. Du får krya på dig!

Ja, idag kan man absolut förstå och uppskatta varför ens föräldrar gjorde som dom gjorde ibland :P Jag var visserligen rätt lugn så det var inte så mkt ändå som mina föräldrar behövde förbjuda mig från, vilket nog var rätt skönt för dom :D

15 Joy:

skriven

Åh, doftsinnen är ju så himla häftigt ändå! Jag får lätt minnen av dofter och musik. Musik kan verkligen få mig att känns precis som jag känt förr, det är så häftigt!

16 Johanna:

skriven

Ååh dessa frågor är alltid så himla roliga, älskar att läsa andra svara på dem<3 Förstår verkligen att du värdesätter eran bröllopsdag samt då barnen föddes. Så himla stort! Kram <3

17 Mirre - Sweetwords:

skriven

Bloggen är verkligen toppenbra, det är verkligen en kalender många ggr

18 Therese Carlsson:

skriven

det verkar vara en del som gör denna lista idag =) va roligt

19 Frugan E:

skriven

Kul att läsa dina svar! Ja, man har ju förstått senare varför ens föräldrar sa och gjorde som de gjorde. :)
Hoppas att du mår bättre snart, inget vidare med feber :/

20 sofia:

skriven

Men gud vilken envis förkylning, nu får den ta och ge sig tycker jag. Haha jag är också sjukt glömsk av mig, skriver jag inte upp det på en gång så är det borta :)

21 Daisy:

skriven

Vad bra att du ej riskerar något , jätte farligt att anstränga sig innan man är helt frisk. 🙏

22 A:

skriven

Minnen och dofter är starkt förknippade med varandra! Ofta som just dofter väcker gamla minnen till liv!

23 Anna:

skriven

Åh vilka härliga frågor det blev idag! då blev du nöjd när du fick äta lunch på macdonalds? älskade också det jätte mycket när jag var liten det var verkligen ” lyx ” i min familj haha. :)

24 Madelene:

skriven

Men så tråkigt att höra att du inte kryat på dig än. Hoppas du gör de nu till helgen. Jag är också otroligt glömsk hhehe

25 Sandra:

skriven

Låter som en härlig barndom ändå ❤
Jag kan inte minnas att vi någonsin åt på mc donalds när jag var liten ❤

26 Fnulan:

skriven

Vad bra att du stannar hemma i helgen. Ingen som uppskattar att bli smittade heller. Jag hoppas att det vänder för dig snart. Kram

27 Michelle :

skriven

Det verkar va en hel sjuka nu . Jag är en utav dem . Tråkigt att du får sjukanmäla dej till helgens jobb 💕

28 Sarah:

skriven

Så tråkigt att du inte är bättre än :( Bra ändå att febern har gått ner :) Förstår att barnens födelse och bröllopsdan är de bästa minnena :)

29 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

skriven

Så fint att läsa allas svar i denna tycker jag, speciellt kul eftersom vi gör den varje vecka :D. Så många som är glömska dock :D. Haha jag som minns allt istället :D

30 Paula:

skriven

Hej, jag fick också en sträng uppfostran av en ensamstående mamma. Men tack och lov hade jag en desto snällare mormor. Donken fanns inte när jag var tio, men det var lika gott att käka på korvmojen. Ha en trevlig helg

31 Kamilla:

skriven

När barnen föddes såklart. Den känslan av magi, trötthet, lycka och eufori är magisk. Dofter kan verkligen skicka en tillbaka till minnen och platser tidigare i livet

32 Amanda :

skriven

Vilken rolig lista super kul att läsa ❤️

33 Sophia W:

skriven

Vad jobbigt och tråkigt att du är sjuk. Förstår att du längtar efter att få träna.

Kommentera här: