Fotboll en härlig sommarkväll

Igår kväll var det dags att döma fotboll igen. En match som på pappret kunde bli ganska tuff. Herrar division fem på en perfekt kortklippt gräsmatta. Jag var taggad och pepp och kände att det skulle bli riktigt roligt att få döma och ta lite revansch från förra division fem-matchen där jag hade en riktigt tuff resa och svårt att vinna spelarnas förtroende.
Men åter till kvällens match. Det var en sån där match där löpningarna satt, där jag kunde kommunicera med spelarna och satte en nivå på spelet som accepterades av spelarna. Jag vill kunna döma på det här sättet jämt! Löpningarna satt fint och jag kände mig snabb. Jag fick ihop en kilometer löpning mer än vad jag brukar och var bra med in i straffområdet. Det var kul, en riktigt bra match från hela teamet. Jag är nöjd och observatören var nöjd! Det är en skön känsla att känna att jag kan!
1 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Bra jobbat med löpandet :D. Själv gick jag upp för våra hoppbackar idag igen och sedan min vanliga runda :D. Man känner sig nöjd efteråt sen :)

Svar: Men vad härligt det låter. Bra jobbat! :-)
Hanna

Kommentera här: