Ett majsbröd

Jag älskar mackor. Särskilt nybakade med smör och ost på! Jag letar alltid efter nya recept och idag när jag var på Maxi köpte jag majsmjöl. Med hjälp av google hittade jag ett recept på majsbröd som jag kände direkt att jag skulle testa. Det är enkelt att baka. Går på ett kick att slänga ihop ingredienserna och sedan tar det inte många minuter i ugnen. Mitt bröd ser inte ut som i ursprungsreceptet, men vem bryr sig. Gott var det. Här kommer receptet som jag hittade HÄR.
2 dl majsmjöl
2 dl rismjöl eller glutenfri mjölmix
2 tsk psylliumhusk
2 tsk bakpulver
3/4 tsk salt
2 dl filmjölk
3/4 dl rapsolja
2 ägg
Smör och majsmjöl till formen
Blanda ihop ingredienserna i den ordning de står i receptet. Smöra och mjöla sedan formen, ca 18 centimeter i diameter och häll sedan smeten i formen. Grädda i mitten av ugnen i 200 grader i ca 25 minuter. Ät och njut!
 
1 Petra Olsson:

skriven

Men så gott detta såg ut ,måste prova att baka denna ,kram

Svar: Testa gärna! :-)
Hanna

2 Netti Starby:

skriven

Jag är också svag för bröd och bra tips! :-D Kramis

Svar: Det är ju jättegott med bröd! :-)
Hanna

3 Munk i Kostym:

skriven

Verkar riktigt gott! Skriver upp på "att testa"-listan! :D

Svar: Kul att du vill testa! :-)
Hanna

4 Josäfin Andersson :

skriven

åh vad gott det lät! Ska provas :D

Svar: Ja gör gärna det. :-)
Hanna

5 Fröken:

skriven

Mumma kardemumma! Får ta och testa någon gång inom snar framtid tror jag... ;-)

Svar: Ja gör gärna det. Berätta sedan vad du tyckte. :-)
Hanna

Kommentera här: