Ogräsrensning och nya pelargoner.

Hej mina vänner! Idag tog jag en lång härlig sovmorgon men jag vaknade till och var tvungen att fråga Rickard om jag var ledig. När jag jobbar oregelbundet blir jag helt dagvill och måste ofta tänka efter vilken dag det är. Idag är det alltså söndag och jag är ledig. Jag har rensat ogräs och byggt upp min lilla trappa igen. På vintern brukar vi använda stenarna till att hålla presenningen över utemöblerna på plats. Min mårbackapelargon växer så det knakar och igår på Maxi köpte jag två vita pelargoner för bara en tia styck.
Så här såg det ut innan jag bar dit alla plattor. Trist och ganska fult.
Och efter ser det ut såhär.
Jag är nöjd!
 
Jag har rensat rabatten och gräsmattan från tistlar. Hoppas på att det dröjer ett tag innan tistlarna hittar upp igen. Tistlarna är verkligen sega att bli av med.
Annars idag har jag vätskeladdat inför dammatchen som jag har ikväll. Jag skulle egentligen varit matchledig men tog ett återbud i damer division tre. En serie som jag inte dömt i på många år. Det ska bli kul!
1 Hanneles bokparadis:

skriven

avkopplande att rensa ogräs ❤️ våra tistlar och hundkex är borta!

2 birgitmaria:

skriven

Skönt med lite ogräsrensning ibland.
Jag har putsat fönster idag (något som jag ogillar skarpt, hur jag än gör, blir det flammigt) och så har jag klippt gräs och planterat några blommor i mina krukor.

3 Mirre Sweetwords:

skriven

Så fint =D

4 Netti Starby:

skriven

Vad kul med trädgårdsfix och ha en fin dag! :-D Kramis

5 Emma Engström:

skriven

Pelargonier är verkligen såå fina! :D

6 Frida:

skriven

Va skönt med en härlig sovmorgon och sen pyssla hemma 😊

7 Maxarna:

skriven

Det gör så mycket när man får bort lite ogräs här och var.. Det kan tyckas lite men det gör faktiskt skillnad på helheten.. Jag är också förvirrad på dagarna ibland.

8 Linda :

skriven

Men åh detta ogräs, gah! Himla fina pioner du har också!
Svar: Tack Hanna! Den passade bra in här hemma!

9 Anneli:

skriven

Hej!
Ja tänk vad ogräs tenderar att frodas och växa i våra land! Haha...Vilka vackra pioner!!!! Sådana skall jag plantera vid vårt nya hus. Jag har köpt ett litet radhus som vi skall flytta till i juli. Damen som bott där innan var nog inte så trädgårdsintresserad, men jag skall försöka få lite styr på den. Visst är Mårbacka underbara.
Kramen, Anneli i Dalarna

10 Fredrikapåvinden:

skriven

Åh vad fint du har det! Så härligt att kunna va ute i trädgården och fixa!

Kommentera här: