The art of the brick

Idag var våra vänner Stefan och Sandra här med sin lille pöjk. Vi åt grillat och så hade jag gjort en väldigt god rabarberpaj till efterätt. Därefter åkte vi och såg utställningen The art of the brick på Saab arena. Utställningen är gjord av konstnären Nathan Sawaya och består av 80 skulpturer och en miljon legobitar. I slutet av utställningen kan man bygga lite med lego själv. Jag skulle gärna shoppa en legolåda till mig. Bara för att det är så roligt.
Flygeln var den skulptur som jag gillade bäst. Den består av "bara" 24000 legobitar.
Dinosaurien tog en hel sommar att bygga. Jag förundrades över hur man kan bygga såna här grejer. Var börjar man liksom. Med svansen eller med huvudet, eller kanske ett ben.
1 finurliga fröken:

skriven

Åh jag vill verkligen åka dit och titta! Så coolt ju! Men nu är det bestämt att sonen ska åka med sin pappa och titta på det så jag hoppar över det. Vi hittar på någonting annat roligt istället. Men det var roligt att du visade lite bilder därifrån så jag fick se lite.

Svar: Du kan ju åka ändå. Ta med en kompis, vetja. :-)
Hanna

2 GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

skriven

Men åh vad häftigt :D

Svar: Det var verkligen häftigt! Ångrar att jag inte hade med systemkameran för då hade jag kunnat fota ännu bättre bilder. :-)
Hanna

3 Ingmarie:

skriven

Men shit vilken cool utställning!

Svar: Ja visst är den! Helt klart sevärd.
Hanna

4 Mösstanten:

skriven

Oj vaddetgår att bygga med legobitar! Måste vara en kul utställning för en barnfamilj.

Svar: Ja det var en riktigt trevlig utställning. Barnen gillade den med. :)
Hanna

5 Heléna:

skriven

Så himla häftigt! Riktiga konstverk! Kram <3

Svar: Jag håller med! Och så originellt. Kram <3
Hanna

6 birgitmaria:

skriven

Wow! Så läckert!Håller med dig, hur gör man? Jag har inga konstnärliga talanger...

Svar: Visst är det läckert och fascinerande. :-)
Hanna

Kommentera här: