Morgontankar

Jag brukar läsa Isabella Löwengrips blogg. Idag läste jag ett inlägg om hur hon valt bort kärleken igen. Jag vill inte kritisera Isabella men hennes inlägg väckte en del tankar. När hon står där på toppen med alla karriärmål uppfyllda och hon har allt materiellt hon önskar sig. Kommer hon då vara lycklig. Kan det materiella köpa lycka? Vad gör en ständig strävan efter mer och självförverkligande med relationer i slutändan. Kommer man sluta helt ensam eller står människor ut? Jag vet inte, jag bara delar med mig av tankar som hennes inlägg väckte. Jag hoppas för hennes skull att det kommer värt det. Värt att välja bort relationer för ett liv i lyx och självförverkligande.
 
1 Mösstanten:

skriven

Viktig fråga du tar upp. Vi vet förstås inte om det bara handlar om självförverkligande eller inte. Vi vill ju oftast inte berätta allt för hela världen. Men nog kan man förverkliga sig själv i ett kärleksförhållande om det är bra. Kanske inte på samma sätt som ensam men har man tur och har träffat rätt person kan det ge så mycket mer.

Svar: Ja det tror jag med. Tack för din kommentar.
Hanna

Kommentera här: