Grillat är godast

(Sorry Marcus men det fick bli bilden när du blundar. Den andra var så suddig. )
Idag var vi hos mina föräldrar och en sväng. Eller inte en sväng, det blev några timmar. Vi kom vid ett-tiden och
åkte hem runt sex. Marcus grillade och jag och Rickard satt och pratade med pappa. Minns du att jag berättade att pappa har en ovanlig muskelsjukdom? Jag är så glad för pappa mår bättre nu än vad han gjort på länge. Han jobbar på med sina bokmanus och träningen går framåt. Glad tjej! Efter maten blev det mer prat och jag hjälpte mamma med disken. När jag var barn fick jag och Marcus hjälpa till med disken varannan dag. Jag var runt tolv när vi började med det. Det var viktigt att vi hjälpte till och även lärde oss laga mat. Allt för att vara så väl förberedda som möjligt den dagen det var dags att flytta hemifrån.
 
 
1 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Så skönt att din pappa mår bättre :). Förstår att det är en glädje för dig <3

Svar: Ja, det gör mig väldigt glad! <3
Hanna

Kommentera här: