Egna tomater

Igår kunde jag äntligen skörda mina första tomater. Regnblöta, solvarma och alldeles underbara allt på en gång. Tyckte jag iallafall. Alexander tyckte att "de är lika äckliga som vanliga tomater". Jag är glad att han ville testa.  Jag tänkte plocka mängder med färsk basilika, oregano och göra en riktigt härlig tomatig och god köttfärssås. Blir hungrig bara jag tänker på det.
 
1 Gime:

skriven

fint!

Svar: Tack!
Hanna

2 Evelina:

skriven

Vad gott med egna tomater, närproducerat :)

Svar: hur gott som helst. Någon gång ska jag ha andra grönsaker också.
Hanna

3 Ingmarie:

skriven

Kan känna doften ända hit!

Svar: Det doftar alldeles underbart!
Hanna

4 Mösstanten:

skriven

Underbart! Tomat, mozzarella och massor med basilika är också supergott.

Svar: Tack så mycket för tipset. Det låter gott det med. :-)
Hanna

5 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Åh så fint :D. Mina ville inte bli några alls så tråkigt men men :)

Svar: Jag mixade äggskal och hällde i med flera liter vatten. Jag är helt övertygad om att det hjälpte i värmen.
Hanna

Kommentera här: