Dagens intervallpass

Hanna undrar hur mina intervallpass ser ut. Det är såklart olika beroende på vad jag ska göra. Jag är fotbollsdomare och någon gång i månaden springer jag korta, snabba intervaller som sett till antal påminner om löptestet. På löptestet ska man springa sex sprinter på en sträcka som är 40 meter. Därefter ska man springa 75 meter på 17 sekunder och gå 25 meter på 22 sekunder. Det upprepas 44 gånger (ja 44, jag har inte skrivit fel.) Idag sprang jag ett snabbt intervallpass på löpbandet. Inte i i tid dock för det tog ungefär 55 minuter inklusive uppvärmning och nedvarvning. Det här passet påminner lite om löptestet sett till antal intervaller. Jag värmer upp och så såg passet just idag ut så här.
16km/h á 35 sekunder: 7 st
17km/h á 30 sekunder: 10st
18km/h á 30 sekunder: 15st
Jag brukar satsa på 30-40st och sen brukar jag variera antalet i varje fart. Vissa intervaller kan bli längre men aldrig kortare. 1 minut vila mellan varje men det är inklusive tiden det tar för bandet att gå upp och ner i fart så den aktiva vilan blir runt trettio sekunder. Det här är mina tider men anpasa det efter dig i både vad gäller fart, vila och antal intervaller.
 
 
1 deveny:

skriven

Dette er utrolig bra, du står på og det gir sikkert resultater.

Svar: Ja jag hoppas att det ger resultat. Inte nu men i det långa loppet. :-)
Hanna

2 GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

skriven

Grym!! :)

3 Junitjej:

skriven

Bra jobbat!!! Jag ska ta tag i min träning under jullovet.

Svar: Ja gör det! :-)
Hanna

4 Sofie:

skriven

Vad duktig du är. Jag har kommit av min träning helt :/

Svar: Så kan det vara men det är bara att bita ihop och bestämma sig för att köra. Sen går det mesta av sig självt.
Hanna

5 Madde:

skriven

Får så dåligt samvete då jag ser hur duktiga alla är. Dags att skärpa sig

Svar: Nej ha inte dåligt samvete. 😔 Man måste inte träna som jag. Huvudsaken är att man rör på sig. Promenader är också bra.
Hanna

6 Wifeey:

skriven

wooow tänkt om man kunde vara så duktig och ha den självdisciplinen men ist fryser man o sitter under filten här hemma hahaha

Men grymt jobbat :D

Svar: Men vad skönt att sitta under en filt. Det ska jag göra alldeles strax. :-)
Hanna

7 www.nouw.com/sannaevelyne:

skriven

Så kul att du är fotbollsdomare :)

Svar: Ja, jag tycker att det är riktigt roligt. :-)
Hanna

8 Johanna:

skriven

OJ vad jobbigt, grym du är! Får nog prova detta framöver, behövs alltid nya träningspass. Kram <3

Svar: Ja det var jobbigt men roligt också. Jag älskar det här passet. :-)
Hanna

9 Em:

skriven

Jag som aldrig tyckt om att springa har faktiskt fått upp ögonen för intervaller och tycker att det känns roligt. 🤭. Sen springer jag ju förvisso inga längre sträckor på löpbandet med lite blir det, och ökas ska det!

Svar: Jag tycker om att springa intervaller då plågan blir kort. Men det gäller att börja lugnt så man inte skadar sig.
Hanna

10 Therese Carlsson :

skriven

Skulle verkligen behöva träna jag med men jag har blivit slö men intressant att läsa om dig och dina träningspass

Svar: Det kan vara svårt med träningen om man inte har något som motiverar en.
Hanna

11 Melissaskywalkz:

skriven

Shiiit du är så jäkla grym! Hur håller du kolla på hur snabbt du springer? Asså hur vet du skillnad på 16km/h och 17km/h? :)

Svar: Jag springer på löpband. Skulle kanske varit tydlig i inlägget. 😊
Hanna

12 Jennifer:

skriven

Intressant att få veta hur du kör :) Hur länge har du tränat med intervaller?

Svar: Jag varierar min löpträning men har sprungit intervaller sedan jag blev fotbollsdomare. Det är runt elva år nu. :-)
Hanna

13 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★:

skriven

Du är verkligen så duktig som håller på, tänker för hälsan och även för att du drivs av det :D. Sådant är verkligen något att sträva efter :)

Svar: Tack, vad fint skrivet! <3
Hanna

14 Emma:

skriven

Skojar du? 44 gånger? Ska aldrig bli fotbollsdommare iallafall 😂 Alltså det lär sjukt jobbigt även om man skulle råka vara vältränad, haha 😂 Dör om jag behöver springa mer än 500m 🙈 promenera och rida däremot, inga problem i timtals 🤗

Svar: Nej jag skojar inte. :-) Och ja det är jobbigt. Men det går och det är ju bara en kort tid. Det är ju grymt att du kan promenera och rida i timmar. Super verkligen! :-)
Hanna

15 Kamilla:

skriven

Jag börjar lära mig nu att inte få panik när jag läser om hur duktiga alla är med sin träning. En dag kanske jag är där. Men idag får jag vara mer än nöjd med mina 5,9 km gång. Grym du är tjejen.

Svar: Men nej, den känslan vill jag ju inte att du ska få av mina inlägg. Promenad är precis lika bra! Heja dig!
Hanna

16 Sandra:

skriven

Så grym du är, intervaller tycker jag själv är tufft 🤔
www.nouw.com/sandi_fighter

Svar: Jag älskar att springa intervaller. Plågan blir kort.
Hanna

17 Åsa, Mittliv-Mittval:

skriven

Shit, vad snabbt! Stor risk att jag hade ramlat av löpbandet tror jag. Och så det där med 44 ggr. Holy macarony....

Svar: Hihi, det gjorde jag faktiskt en gång när jag sprang i 18 blås.... Ja 44 är maffigt. Man får ta en i taget och inte tänka på hur många man har framför sig.
Hanna

18 Moa:

skriven

Så grymt, jag ska verkligen också försöka börja träna!

Svar: Ja gör det! :-)
Hanna

19 Åse:

skriven

Grymt bra:) duktig du är

Svar: Tack så mycket! :-)
Hanna

Kommentera här: