Allt eller inget

Jag har nu läst ut boken "Allt eller inget" av Simona Arhnstedt. Det här är en helt fantastisk bok som var helt omöjlig att lägga i från mig. När media matar oss med ideal som är omöjliga att leva upp till. Det är smalhets överallt maskerad till hälsa. Bloggare blir sponsrade för att utföra skönhetsoperationer (jo, det har hänt och vad jag tycker om det är ett eget inlägg. Jag vill dock inte ge publicitet till den bloggaren så kommer inte länka.) Det här är en bok som är helt rätt i tiden. Den behandlar ämnen som kroppspositivism och normer. Om rätten till sin egen kropp och att få se ut som man vill utan att skammas. Den speglar samhället av idag och känns därför mycket trovärdig och äkta. 
Jag gillar fokuset på Lexia som en helt vanlig kvinna, en person som jag kan hitta i min vardag. Att hon är som vem som helst och vågar gå sin egen väg. Dock så är boken inget för den pryde, sexskildringarna är detaljerade och ibland rodnade jag av det jag läste.
1 Emma Engström:

skriven

Åh den verkar väldigt spännande! :D

Svar: Den är jättebra. Läs den! :-)
Hanna

Kommentera här: