Förändring genom rörelse

Har du någon gång varit riktigt ledsen och försökt bli på bättre humör genom att träna? Det har jag och jag tar alltid till pilates när jag är låg och vill träna för att bli på bättre humör. Därför tycker jag att citatet ovan stämmer så bra. Under tiden jag tränar pilates glömmer jag allt, är bara här och nu och ett pass är avklarat innan jag ens hinner blinka. För någon annan är det kanske löpning eller en härlig promenad som har samma effekt. Rörelse är något som jag ofta tar till när jag känner mig låg. Inte alltid, ibland är det enbart soffläge, godis och en film som hjälper. Och en varm famn att krypa upp i. Ikväll kände jag mig inte låg men vansinnigt sugen på att träna ett pass. Så jag letade upp ett härligt pass, fyrtio minuter av ren och skär träningsglädje. Det känns så bra att avsluta dagen med pilates, jag blir lugn på något sätt.
1 Miss Philipsen:

skriven

Roligt att hitta det som passar en ;)

2 Angelica Wåhlin:

skriven

Så bra!

3 Frida:

skriven

Vilket bra citat, man blir verkligen både piggare och gladare av att röra sig. :)

4 Freja:

skriven

skönt o ha något som släpper tankarna ett tag. brukade göra pilates mycket innan, superbra träningsform! :)

5 Matilda Berlin:

skriven

Finns nog inget som kan få mig att ändra humör så som träning gör. Ledsen? Gå och träna. Arg? Gå och träna. Lycklig? Gå och träna. Hahaha!! Helt otroligt hur rörelse kan få en att känna och uttrycka sig =) Kram finaste <3

6 Dixi Wonderland:

skriven

Träning gör mig alltid glad :D

7 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Bra citat, det stämmer väl. Upplever att jag alltid är lite gladare när jag motionerat eller tränat :)

8 Hanna:

skriven

Ja det önskar ja med! Men tror de är en bit kvar till en bra tävlings form🙈

9 birgitmaria:

skriven

Träning ger inte bara energi utan välbefinnande. Gäller bara att komma ihåg det.

Kommentera här: