En höstig lista

Andra september idag och visst passar det då bra att skriva en riktigt höstig lista. Jag har hittat listan hos Felicia. 
Man vet att det är höst när: 
När den där känslan av vemodighet och sorgsenhet kommer över mig. En sorgsenhet över att sommaren är över. Den kommer alltid över mig och har gjort det ända sedan jag var barn. När det blir mörkt ute. Det är mysigt att kunna tända ljus och få den där riktiga mysfaktorn. Innan jag vant mig är det inte så roligt.
Låt som ger mig höstkänslor:
Jag har inga låtar som är specifikt höst för mig. Just nu vill jag mest lyssna på lugn musik utan så mycket text.
I höst vill jag klä mig så här:
Bekvämt och snyggt, gärna sportigt. Jag går gärna runt i träningskläder 99% av tiden. Tycker att det är så bekvämt och det är det jag gillar mest. Men när jag inte har träningskläder så vill jag använda snygga jeans och gosiga tröjor och klänning och strumpbyxor. Dock inte samtidigt.
Den här jackan kommer jag använda mycket i höst (dvs när jag vill använda annat än träningskläder). Till jeans, den lilla svarta och så vidare.
Hösten doftar:
Fantastiskt! Jag älskar att luften är så frisk och att det är lätt att andas.
Det bästa med hösten:
Tända ljus, läsa en bok under en filt i soffan och dricka litervis med te. Ja och så alla vackra färger i naturen.
Det sämsta med hösten:
Att det blir kallare och kallare. Höststormarna som ofta blir.
Mat som jag förknippar jag med hösten:
Ingen speciell maträtt, jag tänker mest på efterrätter så som morotskaka och äppelpaj, att kryddor så som kanel och kardemumma är i fokus och att iallafall jag gärna dricker varma drycker, bland annat te och varm choklad. 
En höstkväll spenderas:
Med familjen. Spelkvällar, myskvällar.. Hösten är myskvällarnas tid.
En sak jag ser fram emot i höst:
Jag har en sak som jag ser fram mot väldigt mycket men jag vill inte skriva om det än.
1 Netti Starby:

skriven

Vilken bra höstlista du har hittat! :-D Kramis

Svar: Det tyckte jag med. :-)
Hanna

2 Ida Lindborg ♡:

skriven

Vad roligt o läsa!:D

Svar: Vad roligt att du tycker det!
Hanna

3 Amanda:

skriven

Sån rolig lista :)

Svar: Kul att du gillar den!
Hanna

4 Alice:

skriven

Tända ljus och massa mys är verkligen det bästa med hösten ✨

Svar: Det håller jag med om!
Hanna

5 Carro:

skriven

älskar myskvällar!! :)

Svar: Jag med! Helt underbart ju. :-)
Hanna

6 Mirre Sweetwords:

skriven

Oh så härlig höstlista, =D jag går istället gärna runt i stickade tröjor, gärna stora sådana, höstkappor, korta skinnjackor =D

Svar: Det är inte så dumt med stickade tröjor. :-)
Hanna

7 Mona Wejernvik:

skriven

Trots att jag älskar sol och värme så gillar jag hösten! Tycker om att fynda i skog o mark. Idag skal vi försöka hitta lite lingon och kanske några fina Karl Johan ihop med övriga av skogens guld. Kramiz

Svar: Hösten har sin charm. Fast gärna inte så regnigt som det är nu. :-)
Hanna

8 Meg:

skriven

Jag ser faktiskt fram emot hösten! Sommaren här där jag bor har varit så bedrövlig, under hösten vet man åtminstone vad man får vädermässigt hehe. Älskar dock färgerna på naturen denna säsong, som du också nämnde :)

Svar: Haha, bra sätt att tänka. Det ska jag ta till mig av.
Hanna

9 Evahle - en blogg om psykisk hälsa:

skriven

Kul att läsa :)

Svar: Kul att du gillar min lista!
Hanna

10 Anita:

skriven

Fina bilder :D
Tycker hösten är fantastisk!

Svar: Jag med! Jag hade bara önskat att sommaren kunde vara ett tag till.
Hanna

11 Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm:

skriven

Sitta under en filt och läsa en bra bok och dricka en kopp te är verkligen sååå höstmysigt! :D

Svar: Jag håller med!
Hanna

12 Amanda Niclasson:

skriven

Härliga bilder!

Svar: Tack! :-)
Hanna

13 Julia:

skriven

Älskar hösten!

Svar: Jag med! Det har sin charm. :-)
Hanna

14 Johanna:

skriven

Fin lista! Usch känner igen mig i att känna mig lite vemodig, vill helst ha sommar och varmt mycket längre!

Svar: Mm, sommaren bara försvann. Det blev höst från ena dagen till den andra.
Hanna

15 Jennifer:

skriven

Härlig lista 😃

Svar: Kul att du gillar den!
Hanna

16 Kia:

skriven

Japp, hösten är här med mörkret i antågande.
Fjällvandra kan jag rekommendera! Mysigt och går att variera. Avancerat eller lätt.
Jag ska göra denna rutt en gång till när V blivit 10 år och då får kanske mannen följa med också. :)
Ha det bra!
Kram Kia

Svar: Jag har varit uppe på några fjäll men det var länge sedan nu. Det är verkligen dags.
Hanna

17 JEANETTE:

skriven

Vilken fin jacka! Hösten (och vintern) är min bästa tid då jag mår bra av lugn och ny energi. Gillar mörker, regn och kyla.

Svar: Tack! Jag tycker att alla årstider har sin charm. Hösten och vintern är mysig när man kan tända ljus. Mysfaktorn blir stor. :-)
Hanna

18 Fru Blomma:

skriven

Jag känner också av vemodet i början av hösten. Men sedan sätter jobbet igång och jag hinner inte längre känna efter. 😥

Svar: Det brukar snabbt försvinna för mig med. Tar bara någon vecka in i det nya. :-)
Hanna

19 Ellen Gräntz:

skriven

Roligt att läsa, och vad du lämnar oss nyfikna på det där du ser fram emot i höst!

Svar: Hehe, jag gör så där som jag egentligen inte gillar att andra bloggare gör. Men jag kommer berätta, bara inte nu. :-)
Hanna

20 Hemma Hos Felicia:

skriven

Kul att läsa dina svar !! :D

Svar: Kul att du gillar dem!
Hanna

21 Marias Memoarer:

skriven

Kul läsning, det var just den listan jag utgick jag från, men tog bort några punkter och la till några jag hittat på själv :)

Svar: Jag tycker om att skriva listor, ett enkelt sätt att skriva personliga inlägg. :-)
Hanna

22 Klassicisten:

skriven

Alltså jag gillar verkligen hösten med alla färger och så, men vemodet och regnrusket hade jag kunnat leva utan haha.

Kommentera här: