Att följa sina drömmar

Jag kom precis hem från jobbet och ska alldeles strax åka iväg till Norrköping för att observera en pilatesklass. Jag kände bara att jag lite snabbt måste uppdatera bloggen. Jag satt i bilen på väg hem från jobbet och funderade över hur allt den här hösten bara har lossnat och hur nära jag var på att ge upp ett tag. Som från ingenstans kom jag då att tänka på det här videoklippet. Det är ett klipp som jag tittade mycket på när jag ville bli inspirerad och peppa mig själv då när jag jobbade med Forever som mest aktivt. Jag jobbar inte aktivt med Forever just nu men klippet är fortfarande högst aktuellt. Det handlar om att våga följa drömmar och att inte ge upp hur tungt det än känns. Att våga gå på det man tror på och inte bry sig om vad andra tycker och tänker. Sanningen är ju den att vad andra tycker och tänker om mig har inte med mig att göra. Det var en tjej som heter Jenniefer som sa det till mig och ett gäng andra personer och det har jag tagit fasta på. Det är så sant! Min poäng är att inte ge upp hur mycket uppförsbacke du än jobar i. Stå fast vid det du tror på.
 
1 MADDISENJ.SE:

skriven

Vilken fin video och tänkvärd

2 Kamilla:

skriven

Vilka kloka ord. "Sanningen är ju den att vad andra tycker och tänker om mig har inte med mig att göra. " Visst är det så. De orden tar jag med mig under dagen. Kramis på dig /Kamilla

Svar: Det är ett citat jag ofta tar till när jag tänker en massa negativa tankar om mig själv. Effektivt sätt att ta bort udden av det negativa. :-) Kramar
Hanna

3 sandrajunhammar.se:

skriven

Fint och tänkvärt inlägg! ♥ Gillade verkligen videoklippet, så klokt och inspirerande på samma gång.

Svar: Klippet är en favorit och jag tröttnar aldrig! Tack för din kommentar. :-)
Hanna

4 Ingmarie:

skriven

Precis så! jag påminner mig ofta också om att inget varar för evigt. Inte ens eländet. ;-)

5 Therese:

skriven

Vilken fin video och väldigt tänkvärt inlägg. Det är så enkelt ändå, att man ska göra det man själv vill och drömmer om, men så svårt på samma gång.

Kommentera här: