Misslyckade pannkaksmuffins och ett besök i Tinnerö eklandskap

Jag hade tänkt att tipsa er om frukosten jag fixade till barnen idag då jag snubblade över en länk på Facebook  I länken var det recept på pannkaksmuffins och det lät ju som en rolig variant på pannkakor. Glad i hågen satte jag igång. Men det blev inte alls som jag tänkt mig. Smeten rann ut i formen. Muffinsformarna fastnade i smeten. En icke uppmärksam person  hade ätit pannkakan med papper och allt. Vill du ändå testa så får du receptet här. Jag testar nog igen... Kanske... Men då ska jag strunta i muffinsformarna och grädda smeten direkt i en muffinsplåt med lite smör i.
Du behöver:
5 ägg
6 dl mjölk
3 dl vetemjöl
½ krm salt
2 tsk vaniljsocker
Börja med att vispa äggen. Rör i salt och vaniljsocker och tillsätt sedan mjöl och mjölk. Vispa ihop till en slät smet. Låt smeten sedan vila 20 minuter. Sätt ugnen på 230 grader och sätt i formar i en muffinsplåt. Fyll formarna med 3/4 smet och grädda mitt i ugnen i 16-20 minuter eller tills de fått färg på ytan. Servera med sylt och grädde.
Vi går över till något roligare istället. Vårens första riktigt varma dag var igår. Hur passande var inte det? Så där på första maj och allt. Jag ville verkligen ta med mig familjen och åka ut till Tinnerö eklandskap. Det är ett av mina absoluta favoritområden i Linköping. Det finns så mycket att upptäcka. Igår blev det ett snabbt besök på någon timme och nästa gång ska vi ta så vi kan ha picnic tillsammans.
Jag kan såklart inte låta bli. Tänk om jag kunde gilla armhävningar lika mycket. Men nu vet jag varför jag har så svårt för armhävningar. Jag har riktigt klena bröstmuskler....
Samuel har alltid varit aktiv och älskar att klättra. Idag på morgonen satt jag och gick igenom den externa hårddisken och även på gamla bilder hittar jag Samuel uppe i träd. Organiserad klättring vore verkligen något för honom.
 
1 Cassandra:

skriven

Man kan riktigt se hur underbart ni hade det på bilderna! :)

Svar: Det var verkligen underbart!
Hanna

2 ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★:

skriven

Ser ut som ni haft det mysigt :).
Jag tror dock av avstår från de där muffinsarna, känner mig själv väl och hade blivit så gubbsur på sånt där ;).
Haha jag försökte mig på att göra pizzabullar en gång. Den ilskan ;)

Svar: Kul att du skriver just om pizzabullar. Jag testade det för sisådär fem år sedan (minst) och det blev totalt misslyckat. Har inte gjort det igen kan jag säga. :-)
Hanna

3 Mirre - Sweetwords:

skriven

Ser jättehärligt ut, synd att pannkaksmuffisen vart dåliga

4 Amanda Jona [FOTOGRAF]:

skriven

Haha åh, låter som något jag lätt skulle kunna göra när jag bakar ;) Dock lät det riktigt gott ändå, så borde kanske testa :)

Svar: Det blir ungefär som ugnspannkaka fast i muffinsform. :-)
Hanna

5 A M:

skriven

Pannkaksmuffins vad något nytt! Härliga bilder :D
Kram

6 Dixi Wonderland:

skriven

Vilken härlig dag :D

Kommentera här: