Våfflor i stora lass

I lördags var det våffeldagen men vi var inte hemma så jag ställde mig och stekte våfflor igårkväll istället. Jag gjorde glutenfria våfflor till mig med det här receptet från 56 kilo. Jag tyckte inte att de blev så jättegoda utan jag föredrar den klassiska varianten.
Till Rickard och barnen blev det vanliga hederliga våfflor med sylt och grädde. Du behöver till åtta portioner:
3½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 ägg
4 dl mjölk
100 gram smält smör.
Min frukost idag: smoothiebowl. Jag läste ett inlägg hos Bloggkommentatorerna igår där det funderades över varför man lägger upp så fint, om det enbart är för sociala mediers skull. För min del kan jag säga att det inte är därför. Jag tycker att det är mycket roligare och godare att äta när det är upplagt med lite mer tanke än när det bara är ditlagt lite hur som helst.
Idag ska jag jobba några timmar och sedan är det afterwork med jobbet. Det ser jag fram mot. Önskar er en riktigt härlig dag!
1 norrbotten emma:

skriven

gott gotti gott gott

ha en fin måndag

Kommentera här: