Onsdag

En dagens jag! Ovanligt va att se mig i något annat än träningskläder, hehe.
Testat nya Propud med smak av jordgubb spetsad med nötter och mandelspån. Det blev ingen ny favorit. Jag tycker att den smakar onaturligt på ett sätt som ett gäng nötter inte kunde dölja. Nej, jag håller med till chokladen om jag ska ha Propud.
Till kvällsmat gjorde jag kycklingfärsbiffar, tomatsås, klyftpotatis och vitkålssallad. Till skillnad mot propud med smak av jordgubb var det här en riktig hit och barnen älskade maten. Börja med tomatsåsen då den blir godast om den får koka riktigt länge.
Tomatsås
500 gram krossade tomater
1 klyfta vitlök
1 stor gul lök
1 äpple
0.5 dl soja
basilika
salt+peppar
2 msk olja
2 msk tomatpuré
3 msk chilisås
Hacka lök, äpple och vitlök och lägg i en gryta. Häll i alla övriga ingredienser (utom basilikan) och låt koka ihop medan du förbereder potatis och gör biffarna.
Kycklingfärsbiff
500 gram kycklingfärs
2 ägg
3 dl turkisk yoghurt
1½ tsk pepparmix
1 tsk salt
2 tsk paprikapulver
Soja att pensla med.
Blanda alla ingredienser och forma till biffar, lägg på en ugnsplåt. Pensla med soja och grädda ca tjugo minuter på 225 grader.
1 Mirre - Sweetwords:

skriven

Så snygg top, vart ifrån?

Svar: Jag har beställt den från appen Wish. :-)
Hanna

Kommentera här: