Hanna

Jackknife
Har du nackproblem så ska du skippa jackknife. Det är en övning som fortsätter på det du lärde dig i rollover och innan du gör denna övning måste du kunna göra en rollover.
Ligg på rygg med armarna längs med sidorna, handflatan ner. Pressa försiktigt ner dina armar i mattan och öppna bröstkorgen, Revbenen får inte åka upp. Här ska vi använda imprint, pressa ner ryggraden i mattan med hjälp av ditt powerhouse och lyft benen mot taket. Använd en djup scoop och lite hjälp från dina armar för att lyfta benen över huvudet, parallellt med golvet. C-kurva i ryggraden så att vikten är på dina axlar och inte på nacken. Om du är väldigt vig kan du fortsätta ner mot golvet med fötterna bakom huvudet. Lyft därefter benen mot taket, spänn rumpan och försök vara så rak i kroppen som möjligt. Tänk upp, upp, upp. För sedan ner benen parallellt mot golvet och rulla ner sakta med kontroll, kota för kota och pressa ner armarna i mattan för att inte dunsa ner. Repetera tre gånger.
16 april 2015 såg det ut så här.

 
Days by Johanna

Wow vilken skillnad mellan nu och då! Bra jobbat!

Svar: Tack! :-) Det ligger hårt jobb bakom. :-)
Hanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress