Ett fredagstips

Barnen tycker inte att det är så roligt att äta frukost men nu har jag kommit på en frukost som alla tre barnen älskar, nämligen amerikanska pannkakor. Jag ville ha någon rolig form och då kom jag på att jag kan använda en pepparkaksform. Det är bara att hälla i fett i stekpannan, lägga i formen och sedan hälla i smet. Stek på svag värme och när ytans bubblor börjat spricka är det dags att vända på pannkakan. Men man får passa sig så man inte bränner sig. Jag håller med en grytlapp på formen för att smeten inte ska flyta ut under. Ett litet fredagstips bara. :-)
 
Min frukost: smoothie med kokosmjölk, banan, mango och jordgubbar. Smoothies kan man verkligen inte dricka för mycket av. Åh, tänk egna jordgubbar från landet i sommar. Mums!
Annars då? Jag blåste nästan bort när jag körde in till stan tidigare idag. Synd att det blåser så mycket för vädret har varit riktigt vackert. Jag har varit och hälsat på pappa som fyllde år igår. Vi hade en jättetrevlig och mysig eftermiddag tillsammans.
1 Carolin:

skriven

Ska jag prova till min mellan kille här hemma :) Han är så dålig på att äta frukost :P

2 Mirre - Sweetwords:

skriven

Ohh smart tips =D

3 rememberthiis.blogg.se:

skriven

gott :D

4 JUNITJEJ:

skriven

Mums så gott!

Svar: Supergott!
Hanna

Kommentera här: