Kokosolja som hårinpackning

Mitt hår är både torrt, tovigt och glanslöst och jag läste att kokosolja är bra att använda som hårinpackning. Jag har gjort inpackningen en gång och tycker redan att jag märker skillnad så jag kommer fortsätta med behandlingen en gång i veckan. Att jag väljer en gång i veckan är för att jag inte tvättar håret oftare. Mitt hår mår mycket bättre av att inte tvätta det oftare. Oljan är enkel att använda. En inpackning med kokosolja är återfuktande och du kan göra det innan du ska sova eller duscha. Fördela rejält med kokosolja i håret. Håret ska bli mättat av oljan. Låt sitta i minst trettio minuter, helst över natten. Tvätta sedan ur det med schampo och använd balsam som vanligt.
1 Mirre Sweetwords:

skriven

Smart tips

2 Fröken Träd / Gripenhjärta:

skriven

Tack för tipset! Det ska jag testa genast. Har en liten burk i skåpet som jag förvisso brukar använda i kaffet :-) Men varför inte också i håret? Önskar dig en finfin dag!

3 Natalie:

skriven

Tack för tipset! Var har du köpt kokosoljan, på en vanlig affär?
Kram

Svar: Jag har köpt den på Maxi i stan. 😊
Hanna

4 elin:

skriven

Använder också kokosolja som inpackning<3

5 Louise:

skriven

Jag testade kokosolja men tyvärr funkade inte de för mig. :(

Svar: Vad var det som inte fungerade?
Hanna

6 Amanda:

skriven

Spännande, får helt klart testa :)

7 Ramona:

skriven

Min dotter brukar använda det :) Hon tycker det funkar toppen <3

8 Linda:

skriven

Älskar kokosolja till typ allt :-D

9 Frida G Svensson:

skriven

på vintern använder jag kokosolja som ansiktsrengöring. toppen!

10 Dixi Wonderland:

skriven

Riktigt bra tips :D

11 Louise:

skriven

Sv. Mitt hår blev så fettigt och var tvungen och tvätta håret på morgonen där på. :) men de kanske funkar för dig.

Svar: Jag tvättade håret fyra gånger för att få bort allt. 😊
Hanna

12 Louise:

skriven

Så jobbigt. :(

Kommentera här: