Intervaller i hettan

Jag kände mig väldigt seg i benen när vi var ute förut. Så där seg att jag funderade över om det var en bra idé att ge mig ut och springa eller inte. Efter lite slappande hemma kändes det bra i kroppen så det var inget att fundera över. Idag var en sån här dag när jag kunde inte bestämma mig för korta eller långa intervaller. Jag var sugen på både långt och kort och så snabbare och lite långsamma intervaller. Allt i ett med andra ord så det fick bli en stege. Innan passet hade jag inte bestämt mig för vilket tempo jag skulle hålla. Det fick bli lite på känsla och vad dagsformen sa.
2*1000 meter 4,50min/km
4*400 meter 4,45min/km
6*200 meter 3,50min/km
Det bästa med dessa intervaller är att jag vet att när de värsta är avklarade (dvs tusingarna) så är det bara korta intervaller kvar. Ett varv är inte alls lika jobbigt att springa som 2½ varv. Det var iallafall ett härligt pass i solen. Rickard körde hårt han med. För honom blev det 500m och 300 meter joggvila i ett tempo som jag inte har en suck att hänga med i. Kanske en liten bit. Har du tränat något idag?
 
1 My yalcin:

skriven

åh vad duktig du är, heja dig :)

2 ajlimullersandvik.blogg.se:

skriven

du är så cool och så bra! Här hade jag legat på en filt, men umeåvädret ger bara besvikelse!

3 Yohanna af Skovde:

skriven

Nopp, men jag borde verkligen komma igång nu. Vet ju att jag mår så mycket bättre av det men skjuter upp det hela tiden.

4 Sofia Werlin - mammaliv & hälsoliv :

skriven

Härligt! Bra jobbat :)

5 Netti Starby:

skriven

Så himla bra jobbat av er! :-D Kramis

6 birgitmaria:

skriven

Heja heja!!

Kommentera här: