Dags att ta tag i livet igen

Jag har varken tränat pilates eller stretchat seriöst på ett tag och det känns i kroppen. Jag har stelnat till rejält i framförallt baksidan av kroppen. Jag startade den här onsdagen med att träna 20 minuter pilates. Så  skönt att vara igång igen men hjälp vad jag tappat när jag nu under några veckor bara löptränat. Jag har kommit in i ett flow vad gäller löpningen så nu ska jag bara hitta samma flow vad gäller pilates, stretch och styrketräning.
Här ser ni skillnaden tydligt mellan vänster och höger sida. Jag har alltid varit svagare i vänster sida. Kanske därför som jag får ont i höger höft framförallt. Jag tänker att jag undermedvetet kompenserar med höger sidan för min svagare vänstersida.
1 Louise:

skriven

Det är skönt o kunna ta en liten paus ifrån träningen ibland , de behövs.
Jag kör inte så mycket styrketräning nu men kör powerwalk 45 minuter varje morgon. :)
Man ska ju kunna njuta av sommaren och semestern.
Ha en fin dag.

Svar: Jo visst är det så. Jag är bra på att ta vilodagar också. Men jag måste verkligen stretcha varje dag för att jag inte ska bli stel som en pinne. Så det måste jag komma igång med.
Hanna

Kommentera här: