Att vilja bort men inte vara beredd att ta steget

Hur ofta tänker du:
"jag gör det sen"
"när jag har.... så ska jag...."
"Det är inte rätt tid nu"
"jag har inte tid"
"det är alldeles för mycket omkring mig" 
"Jag gör det sen när det är lugnare"
Vet du vad, Om du hela tiden går omkring och väntar på att något ska hända och skjuter upp saker så kommer du få vänta hela livet. Förändring kommer inte av att tänka tankar om att du vill något annat. Förändring kommer inte av att vänta på att andra ska göra saker åt dig. Eller att vänta på rätt jobberbjudande. Förändring kommer av att göra upp en plan och skrida till handling. Endast du kan förändra ditt liv. Sätt upp ett mål och hitta ditt varför som motiverar dig att fortsätta även när det går uppför. Släng dina undanflykter i papperskorgen och börja jobba för det du vill! Ingen kommer göra det åt dig så det är bara att börja. Börja idag och inte imorgon!
 
1 Caroline:

skriven

WORD! <3

2 Petra Olsson:

skriven

Helt sant så ofta man skjuter upp saker och mår dåligt över att man inte gjorde det istället .Dagens sanning 👍😀

3 Yohanna af Skovde:

skriven

Bra inlägg! Man behöver den påminnelsen ibland!

4 Biggeros:

skriven

Jag ska itu med min träning och min kost nu och inte sen. Visst skjuter man upp saker och ting..😉😉

Kommentera här: