En härlig träningslista

Här kommer en härlig träningslista som jag hittade hos Rund är också en form-Malin.
Vem tränar du med?
Rickard, mig själv, Sofia och ibland Caroline men nu var det ett tag sedan sist igen. När vi träffats har det mest varit fokus på jobbet så en riktig vändag framöver är ett måste känner jag. 
Vad tränar du helst just nu?
Tuffa intervallpass, pilates och så skulle jag vilja komma ut i skogen igen och springa ett riktigt distanspass. Jag menar bortåt en mil och helst en bit till.
Favoritträningslåt?
Jag har många, svårt att komma på så här "på beställning". 
Bästa träningsplagget i din garderob?
Mina Crafttröjor oh så en lite tjockare fodrad tröja som är perfekt när det börjar bli kallare. Mina linnen och de riktigt tajta löpartightsen som sitter på plats oavsett vad jag gör. 
Träningsform du testat men inte gillat?
Aerobics. Alltså min koordination. Jag är verkligen så dålig på steg. Det fungerar så länge jag ska göra något med bara armar eller bara ben men när det ska kombineras.. Helt seriöst trasslar jag in mig. Jag hänger med på min väns pass (visserligen inte aerobics utan bodytoning med mycket step) för att det är roligt men jag skulle aldrig göra det om vi inte var vänner och jag känner mig lite mer bekväm att göra bort mig i hennes sällskap än i en grupp där jag inte känner någon. Jag har även gått emot min tro och testat yoga och det kan jag säga är inte min grej alls. Jag får ont i magen av det, alltså ångestont pratar jag om. Så där som det känns när man vet att något är fel men gör det ändå. Det är flera år sedan jag testade ett yogapass och jag kommer inte göra det igen.
Träningsform du är nyfiken på men inte testat ännu?
 Barre. Hur spännande låter inte det här: 
"Barre är en fusion av balett, fitness och pilates sammansmält till en fysiskt utmanande klass vid stång som är beroendeframkallande och ger snabba resultat. Vi tränar till musik i ett härligt flöde av övningar som ger ett brännande resultat! Lyfter rumpan, jobbar benen och stärker core på ett sätt som du aldrig har gjort förut. Vi använder oss av olika redskap för att få en ännu tuffare utmaning. Vattenflaska rekommenderas!"
Ditt drömmål inom träning?
Jag drömmer om att springa ett marathon. Efter förra årets skada är det dock inte realistiskt att springa ett marathon på asfalt. Jag är sugen på att springa Göteborgsvarvet. Det skulle jag göra enbart för upplevelsens skull.
Vad finns alltid i din kyl?
Kvarg, propud, citron på flaska, jordnötssmör
I din frys? 
Kyckling, köttfärs, grönsaker och frysta bär.
I ditt skafferi?
Mörk choklad, cashewnötter, mandelmjöl, pofiber
Det godaste du vet?
Jag har blivit smått beroende av mörk choklad med smak av apelsin. Det blir fantastiskt goda lchfkladdkakor med smak av apelsin.
Bästa knepet för att inte bli höstdeppig? Träna! Tänd ljus. Mys under en filt med sin partner (om man har). Bästa mysfilmen är "The holiday".
Var hittar vi dig en fredagskväll? Kanske på fotbollsplan eller på jobbet. Soffan om jag är hemma. Eller som nu, i köket.
En lördagsförmiddag? 
Mys med barnen, spelar spel, tittar på film tillsammans. Men även på jobbet.
En söndagseftermiddag: 
Samma som ovan. På fotbollsplan under säsong.
Vad finns alltid i din vardagsväska?
Nycklar, hörlurar, hudcremer då jag är en riktig torris och dessutom jobbar inom vården=mycket handtvätt och handsprit.
 


1 hopihopi:

skriven

Åh, choklad med apelsinsmak, mums! Det äter jag alltid vid julen av nån anledning :)

Svar: Tänker direkt på romerska bågar. Det gav jag alltid till pappa i julklapp som barn.
Hanna

Kommentera här: