Ett filmtips

Varning, spoiler, läs inte mer om ni tänkt se filmen och inte vill veta hur den slutar.
Det blir en del tittande på film nu när jag inte orkar göra så mycket annat. Häromdagen vilade ögonen på Gone girl med Ben Affleck och Rosamund Pike i huvudrollerna. Den är baserad på Gillian Flynns bästsäljare.
"På sin femte bröllopsdag anmäler Nick Dunne att hans vackra fru Amy är försvunnen. I takt med att polisens undersökningar fortskrider och massmedias bevakning blir allt hetsigare börjar Nicks framställning av det lyckliga äktenskapet falla sönder. Hans underliga uppförande, svek och lögner leder till att han själv snart hamnar i utredningens centrum, och alla ställer sig frågan: har Nick Dunne dödat sin fru?"
Det är en välspelad film om en psykotisk fru som iscensätter sin egen död för att hämnas makens otrohet. Det går verkligen inte att gissa sig till hur den kommer sluta och personligen blev jag besviken på slutet även om jag tyckte att vägen dit var väldigt spännande och oförutsägbart. Jag är sugen på att läsa boken för att få veta allt som filmen inte kunde få med.
 
1 Cecilia:

skriven

Låter som en film i min smak.

Sv: Du kommer inte bli besviken, jag hade svårt att sluta äta, haha.

2 Sanna:

skriven

Den är rktigt bra :D

3 Amanda:

skriven

Vilket bra tips! :)

4 Days by Johanna:

skriven

Den är riktigt bra-1 :)

5 anna:

skriven

Har sett den, den är grymt bra

6 thessas.blogg.se:

skriven

Den filmen är sjukt bra 👍🏻☺️

7 Sussi - Livet i söder! :

skriven

Har läst boken och den är grym! Som du säger väldigt oförutsägbar. Kanske inte lika mycket nu när du sett filmen :-) haha. Jag vill se den med!

Svar: Fast jag vill läsa boken ändå. :-D
Hanna

Kommentera här: