Blodssystrar

"Cecilia står på egna ben efter skilsmässan. Under en dramatisk förlossning på sjukhuset där hon jobbar avlider en ung mamma och hennes baby. I medierna rasar en hätsk debatt om vårdbesparingar och Cecilia kontaktas av den bortgångna kvinnans fästman. Hon är helt oförberedd på vad som sedan sker.
En ung gravid kvinna hittas medvetslös under en gångbro och Cecilia engagerar sig i fallet med fara för sitt liv samtidigt som hon försöker finnas till hands för sin egen familj." (Bild och text: Adlibris)
 
Jag älskar att läsa men gör det sällan då när jag gör det verkligen fastnar i en bok. Jag hör och ser inget annat och är i min bubbla. Inte så roligt för familjen med andra ord. När vi var på Gotland kände jag att jag ändå ville läsa lite och shoppade boken ovan på Maxi. Utöver den här så har jag läst två böcker i serien om barnmorskan Cecilia Lund.
 
Språket är väldigt enkelt men jag gillar det ändå boken. Med fokus på relationer och vardagslivet fångar författaren mitt intresse. Jag får sympati med karaktärerna och vill veta hur det går för dem. Blodssystrar har en story som är trovärdig och spännande. Jag rekommenderar den! 
 
*Inlägget innehåller adlinks.
 

Kommentera här: