Min bucketlist 2017

Jag håller på och funderar över vad jag vill med 2017 och skapar min egen bucketlist för året som kommer. Det är så spännande med ett nytt år framför oss. Som alltid drömmer jag stort men smått är också viktigt.
-  Pilatesklasser
Att utveckla mig som instruktör. Smallgroups och klasser på gym måste jag komma igång med.
- Besöka pilatesstudio
Att träna för olika instruktörer är viktigt så under 2017 ska jag ta mig råd och tid att åka iväg till Stockholm och träna där några gånger.
- Pilates intermediate
Jag ska gå del två i pilatesutbildningen som jag gick i mars. I juni 2017 är det dags. 
- Ett besök i Oslo
Träffa Lise och jobba med min teknik
- Springa ett halvmarathon
Jag är väldigt sugen på Göteborgs halvmarathon men det blir inte 2017.  En annan halvmara på lite närmare håll är Kanallöpet. Jag har inte anmält mig än men jag och Sofia har pratat om att göra det tillsammans. Det vore grymt kul!
- Forever
2017 är mitt år! Nu i december har jag tagit lite julledigt från Forever-verksamheten men efter helgen är det dags att ta tag i det igen. Jag börjar med C9.
- Resor
Jag skulle gärna vilja åka till både Gotland och Norge igen. Men den här gången skulle jag vilja upptäcka Norges natur. Alltså fjordarna, fjällen osv. Det är inget bestämt så det behöver planeras vidare.
- Trädgården
Jag vill ha en grönsaksodling, tomater, sallad, örter och bönor. Gärna zucchini också. På baksidan vill jag ha hallonhäckar och så vill jag ha en lavendelrabatt.
- Fotboll
Att vara på den nivå jag är som fotbollsdomare trodde jag inte var möjligt med tanke på mina förutsättningar. Min målsättning för året som kommer är att vara stabil på den nivå jag är.
- Läsa en bok i månaden - 12 böcker under 2017
Jag älskar att läsa men får lätt tunnelseende. När jag hittar en bok som verkligen fångar mitt intresse släpper jag den inte förrän den är utläst. Men en bok i månaden ska jag läsa. Jag är allätare och jag gillar det mesta. En serie jag verkligen gillar är Katerina Janouch serie om barnmorskan Cecilia Lund.
1 Malin:

skriven

Hoppas att du lyckas beta av många saker på din Bucketlist!

Jag tänkte passa på att tipsa dig om Kerstin Thorvall om du inte har läst henne. Boken "När man skjuter arbetare" är början på en serie självbiografiska romaner som skildrar kvinnoöden i Sverige under trettiotalet och framåt. Mycket gripande.

Svar: Det låter riktigt spännande! Tack för tipset.
Hanna

2 Kia:

skriven

Hej!
God fortsättning på julen.
Kul med bucketlist. Jag brukar inte nyårslöften utan brukar försöka prova något nytt varje år. Behöver inte vara något stort bara något jag inte gjort förut. : )
En personlig julklapp jag gör varje år till våra föräldrar år en väggalmanacka med bilder på barnen. Det är väldigt uppskattat.
Ha en toppen vecka.
Kram Kia

3 anette:

skriven

Vilka mål du har. God fortsättning. Kram Anette

Svar: Tack detsamma! Kram
Hanna

4 ch:

skriven

Hej!
Måste bara säga att vilken inspererande blogg du har. Bra & fin är den med. :)

Svar: Tack, vad snällt skrivet!
Hanna

5 Kate:

skriven

Härlig lista, och hoppas Du får bocka av den vart efter. Vilket bra tips för mig som aldrig, aldrig läser... fast jag vill!!! En bok i månaden..! Det borde man ju sjutton klara av..
Önskar Dig en god fortsättning, kram Kate

6 Ingmarie:

skriven

Just do it! :-)

7 Yohanna af Skovde:

skriven

Kul med en bucketlist! :)

Kommentera här: