Amerikanska pannkakor

Till 15 små:
2½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 msk socker
1 krm salt
2½ dl mjölk
2 msk smält smör (vi hade inget smör så tog margarin)
1 ägg
Blanda ihop alla torra ingredienser först, tillsätt därefter mjölk och vispa ordentligt så ev klumpar löser upp sig. Tillsätt därefter mjölken och sist ägget.
Jag följde receptet och tog en msk smet till varje pannkaka men kommer nästa gång ta mer smet så de blir tjockare och lite större. Stek tills det börjar bubbla på ytan och vänd dem då och stek ungefär en minut på andra sidan.
Jag serverade melon och jordgubbar till. Något annat som är gott att ha till är lönnsirap. En riktig hit. Barnen älskade det.
 
1 Victoria Glosemeyer:

skriven

Mums! Amerikanska pannkakor är ju jättegott och en favorit hos mina barn!

2 Hanna:

skriven

Vi åt amerikanska pannkakor till frukost igår :) Härligt med semesterfrukostar!

3 Hannis:

skriven

Åh! Jag älskar amerikanska pannkakor med sirap...
Då vräker jag i mig=))
Snor med mig receptet!

Svar: Gör det du. :-)
Hanna

4 Mammatea:

skriven

Mm så gott!

Kommentera här: