Trädgårdsfix

 
Jag trotsade ovädret och har fixat i trädgården. Penseer är planterade, rosenbusken jag köpte igår är på plats och buskarna är nerklippta. Det som är kvar är balkonglådorna och fröer som ska sås, rensa ogräs mellan stenplattorna. Till baksidan ska vi gräva ner gungställningen, det behövs mer sand till sandlådan och så måste vi få ordning på gräsmattan som är mer en mossmatta. En ganska lång att göralista med andra ord.
 
 
Så här såg det ut när vi flyttade in. Katastrofalt med andra ord.
 
 
Idag ser det ut så här. Jag lämnade två av rosbuskarna då det kommit knoppar. Jag vill se hur det kommer bli. Pensérna har jag flyttat på och satt tillsammans istället.
 
 
 
1 Anna Adanir:

skriven

Fint!
Du får ha en trevlig Valborg!
Själv väntar nattjobb :(
Kram

2 Pernilla:

skriven

Tack :)

Måste försöka plantera lite blommor till helgen!!

3 Sara Ekman:

skriven

Härligt med färg i rabatterna nu! :)

4 Melanie:

skriven

Gud så skönt att ha en trädgård! Som vi saknar det nu när det börjar bli vår/sommar!

Svar: Det är verkligen underbart att ha en egen liten plats. :-)
Hanna

Kommentera här: