Hanna

Det är skönt att ha stora barn....
... För då kan man sova till tio utan att bli väckt när kroppen som mest behöver sömn. Vid halv elva åt jag frukost. Det påminner om helgerna som tonåring när jag hade varit i kyrkan på ungdomsmöten och kommit hem sisådär vid halv ett och sedan låg och sov länge. Vilka minnen det blir att tänka tillbaka på!
Kycklinggrytan står på spisen och puttrar, jag ska köra lite styrketräning och så jobbar jag kväll. Börjar två. Hoppas att du får en härlig valborgsmässoafton!
Stretch för baksida lår.
Den här övningen är en riktig utmaning. I teaserposition, ta tag i fötterna. Dra in magen till ryggraden. Det hjälper dig att hålla balansen. Den stärker magmusklerna, höftböjarna och lårmusklerna. Den stretchar samtidigt ryggraden och baksida lår.  Det område som jag alltid blir som mest stel efter löppass är just baksida lår så då är den här övningen perfekt att ta till. 
En modifierad variant av samma övning är att sitt upp med raka ben, flexa fötterna och försöka ta tag i tårna.
 
Hemma en sväng
Igår efter jobbet tog jag en två timmar lång tupplur för att vara pigg i kroppen och klar i huvudet för att döma fotboll på kvällen. Jag och mitt team var i en riktig idyll. Älskar att komma ut på landet och döma matcher. Det blir en en annan känsla på något sätt. Vi gjorde en riktigt bra match igår. Fotbollsglädje i allra högsta grad!
Tupplur och match - den kombinationen gjorde att jag inte kunde somna igår kväll. Sista gången jag kollade på klockan var den kvart över två. Trött tjej idag med andra ord. Jag är hemma några timmar nu innan det är dags att åka tillbaka till jobbet vid fyra. Jag och en kollega hade en improviserad sångstund för de boende vilket var mycket uppskattat. Det behöver liksom inte vara så märkvärdigt.