Hanna

Min stackars kropp
Jag har en app på telefonen där jag loggar allt. Igår tittade jag över sammanfattningen för att se hur jag ligger till näringsmässigt och upptäckte att jag ligger på ett stort underskott av proteiner. Det enda som var ganska bra var fettintaget och det kan jag tacka alla nötter och frön för. Här har jag alltså svaret på varför det inte har spelat någon roll vad jag har ätit så har jag varit hungrig ändå.
Det här är såklart inte bra. Särskilt inte för mig som tränar i stort sett varje dag. Redan igår gjorde jag ett extra proteinrikt mellanmål och på den banan fortsätter jag idag. En shake med proteinpulver och spirulina och två ägg och så en nicecream gjord på avokado och banan + kiwi som topping. Mellanmålet är redan förberett, en chiapudding som jag spetsat med en (stor) skopa proteinpulver. Det svåraste tycker jag är att få i mig rätt mängd kolhydrater eftersom jag inte äter pasta och bröd. Tanken på att utbilda mig kostrådgivare/hälsocoach kommer närmare kan jag säga.
 
 
Fotbollspremiär
Gårdagens fotbollsmatch var så rolig. När man lyckas skapa en teamkänsla före, under och efter match blir det så mycket roligare att döma. Vi åkte ner till Boxholm där ett division tre-lag mötte ett division fem lag i Danske banks herrcup. En grej som nu står på min önskelista är ett headset. Det är ett väldigt bra verktyg och man kan hjälpa varandra på ett annat sätt. Härlig start på säsongen!
En vegetarisk lunch
"Vad ska vi äta" är standardfrågan här och jag sökte runt lite efter något gott recept. Valet föll då på morotsbiffar. Det är jätteenkelt och går väldigt snabbt. Perfekt ju!
Du behöver till fem biffar:
1 morot
1 palsternacka
½ gul lök
2 ägg
Salt och peppar
Grovriv morot, palsternacka och lök. Rör ihop med två ägg och krydda med salt och peppar. Smält kokosolja och klicka i smeten. Stek på medelvärme, några minuter på varje sida. Servera med haricot verts och turkisk yoghurt. Mums!