Ett tempopass

Jag har sprungit på löpbandet i förmiddags. En kilometer gång, en kilometer jogg och så 2 km i 5min/km och avslutade med en kilometer gång. Det har blivit mycket fysisk aktivitet så jag kände mig väldigt trött och tung men det blev ett bra pass ändå. Några bakåtböjningar på bollen blev det också, känns skönt för ryggen.

Fredag

Jag har startat dagen med ryggövningarna som jag skrev om igår och ätit lite frukost. Samuel och Alex är på skolan, Ida är med Rickard till bvc för hörselkontroll och jag har precis satt en deg på jäsning. Solen skiner men det är kallt ute.
Planer för dagen är ett tempopass på löpbandet, baka semlor och så tänkte vi gå ut och äta hela familjen eftersom att jag och Rickard inte är hemma i helgen. Jag önskar er en härlig fredag!

Fokus på rygg

Jag har den senaste tiden haft lite ont i ländryggen på nattetid och behöver komplettera min träning med några bra övningar just för ryggen. Med andra ord så måste jag undvika min älskade teaser ett tag då den frestar på ryggen. Jag ska istället för att göra framåtböjningar jobba mer med bakåtböjningar av ryggen. The swan (som övningen heter på engelska är riktigt bra i det syftet, särskilt på bollen.
Det är så otroligt lärorikt att se bilder på övningarna jag testade ikväll. På den här övningen kan jag konstatera att jag nog ska föra fram händerna en liten bit så jag kan ha raka armar, eller så är jag bara för stel i ryggen än så länge. Lise är inspirationen till det här inlägget. Jag tycker det är jobbigt att kontakta vården och skjuter gärna på det så länge det går. Dessa övningar har verkligen hjälpt henne så jag tror på det här.
De andra övningarna är sidolyft, tilta bäckenet, stretch av sätesmuskeln och så avslappning.
Sidolyft, nästa gång ska jag lyfta lägre och så ska jag lägga mig så att jag ligger kant i kant med mattan så jag verkligen ligger i en rak linje. Dessa övningar kommer jag göra varje morgon ett tag och så hoppas jag på riktigt bra resultat.