Söndagslistan vecka 21

Känsla: Den här veckan har varit konstig. Jag har varit glad men samtidigt irriterad. Men jag tror att det är ångesten över att springa löptest imorgon som hänger över mig och gör att jag känner som jag gör.
Väder: Det har kommit så mycket regn i veckan. Gräsmattorna i min trädgård har aldrig varit så fina som nu. Rickard klippte för en vecka sedan och det är redan dags. På många håll har det varit översvämningar. Jag är glad över att vi inte blivit drabbad av översvämningar. Det har kommit så mycket regn. 60 mm som mest på vissa ställen och det är det normala på en månad. Helgen har varit varm och skön. Underbart ju!
Bild:
Godaste: Vaniljyoghurten med färska jordgubbar på jobbet, årets första rabarberpaj är inmundigad och så fredagsmaten: skinkschnitzel i gräddsås och potatisgratäng.
Positivt från veckan:
- godkänt löptest
- att ha fått döma match igen
- sol och värme i helgen
- lite träning tillsammans med Rickard. Det är alltid så roligt att få röra på sig tillsammans.
Bloggrelaterat: Veckans viktigaste inlägg att skriva var "Det känns ytterst oetiskt. Hade ju inte tänkt att blogga mer om tankar kring pandemin. Det tog en vecka så var jag igång igen.... Garanterat inte sista gången heller.
En spellista jag vill tipsa om:
Favoriten är stamp on the ground och jag blir alltid peppad av låten. Kan inte sitta still, det är omöjligt.
 Veckans mest lästa inlägg:
Det känns ytterst oetiskt
När man ser det som räddningen
Söndagslistan vecka 20
Träning: Hur jag skulle träna den här veckan med de stundande löptesten funderade jag mycket över. Började iallafall måndagen med vilodag. Tisdagen blev ett kort men tufft löppass med Rickard på en fotbollsplan i stan. Torsdagen sprang jag löptest med domarklubben men jag tycker allt att jag fick slita. Fredag vila och igår gick jag en 4 kilometers promenad i skogen med Rickard. Idag var jag ute på fotbollsplan och dömde en match i flickor 17-19. Det var en match med många mål och inte särskilt högt tempo.
#Rör inte mina barns armar:
I andra länder börjar det nu bli klart att vaccinera barn och ungdomar mot covid19. Aldrig i livet säger jag! Mina barn ska inte ta ett experimentellt vaccin. Barn och ungdomar är den grupp som klarar covid bäst. Varför då utsätta ungdomarna för risken för biverkningar. Är det ingen längre som minns svininfluensan och pandemrix? Varför vågar man chansa? I det här fallet är jag väldigt glad över att FHM vill vänta.
 
 
1 ingmarie:

skriven

Kan inte låta bli att undra vad det är för föräldrar som utsätter sina barn för detta experiment...

Svar: Det funderar jag också över. Känns helt galet.
Hanna

2 dianasdrömmar:

skriven

Nä vill inte att mina barnska ta den heller kram

Kommentera här: