I blom, flashbacks och kovändning

De smyger fram och när man minst anar det så är de bara där. Jag pratar om mina orkidéer. Jag har lite olika färger så det är alltid en överraskning vilken färg det blir på blommorna. Den här gången är det min lila som blommar. Jag blev så glad!
Den här bilden har delats på Facebook, tycker den visar verkligheten rätt bra. Iallafall när jag som nu generaliserar. 🤪😁 Lite humor måste man ha så här på onsdagen. 
Den här veckan har blivit precis som jag tänkte mig: få blogginlägg och på grund av det färre besökare.Tänkte försöka skriva mer men det är så mycket med mina jobbpass just den här veckan. Nästa vecka jobbar jag natt så då tänkte jag försöka skriva mer. Hade en period när jag tidsinställde inlägg så bloggen stod aldrig tom.
Idag är det fyra år sedan som jag var i Munchen och gjorde min examination som pilatesinstruktör på matta. Tiden går verkligen fort när man har roligt. Någonstans i bakhuvudet finns ju min dröm kvar vad gäller min egna pilatesstudio. I år är planen att köpa en reformer, bara för mig att använda tills jag gått utbildningen för reformer och övriga apparater. Vi får se med utbildningen men en egen reformer vill jag ha. Kollade nu på priset och upptäckte att den jag kikat på kommer bli betydligt dyrare då jag missat momsen. Typiskt säger jag men den som väntar på något gott.
Appropå pilates så tränade jag med Linnea för sista gången den här perioden och jag sa att jag ville göra något mer än "basic men inte så avancerat" och hjälp vad jag fick jobba. Kommer säga nästa gång att det får bli något enkelt så det inte blir för jobbigt, haha. Men det var också precis vad jag behövde. Mycket armar. det är ingen hemlighet att jag inte gillar att träna armar så jag gör det alldeles för lite.....
Drömmen är den här! Från Basi Pilates. 
Jag blev så glad när jag såg notisen ovan. ÄNTLIGEN säger jag!!!! Kan dock känna lite att det borde de ha förstått från början att ett liknande scenario inte var helt otänkbart. Hålla på och stressa med en massa tvångsåtgärder istället för att ha is i magen och vänta och se vad som händer. Veckans kovändning om man säger så..... 
 
 
1 znogge:

skriven

Tvångsåtgärder är aldrig bra för vi har rätt att bestämma över vår egen kropp.
Ja, visst får man skoja till det och bilden är ett bra exempel på det. Sedan är jag inte helt säker att jag håller med till fullo men bilen är bra :D

Svar: Nej det tänker jag med att den generaliserar väldigt och det skriver jag ju med. Men den är väldigt rolig. :-D
Hanna

2 Johanna Utterberg:

skriven

Vad häftigt med din dröm om egen pilatesstudio, bara kör säger jag! :)

3 Anna-Maria :

skriven

Klurigt det där med att få till det med inlägg på bloggen och besökare och så. 🙈Jag har nyss hittat tillbaka till bloggvärlden så allt är fortfarande lite nytt för mig. ☺️Kan verkligen relatera till den där hästbilden, fast jag är den sista varje dag. 😅

4 Micke:

skriven

50+ där, jag tillkännager härmed riktigheten i detta, så sant som det är skrivet. :)

Tvångsåtgärder av det slaget verkar ju lite "overkill", polisen har nog annat att göra, nog bra att de ändrade sig där.

Ha en fin afton.

5 ingmarie:

skriven

haha! Den där första stämmer dock inte på mig. 56 + och en av de piggaste både på jobbet och privat. Är man så där trött redan vid 30 bör man väl ta sig en funderare.. (?)

Ang Österrike så hoppas jag världen börjar fatta!

Kommentera här: