Söndagslistan vecka 52

Stort tack för alla era kommentarer, tips och råd kring mina ledsna tankar. Det var lite väl deppigt där ett tag men idag känns det bra. Riktigt bra faktiskt. Trots att jag var klantig och for som en vante när jag snubblade på en trappa imorse på vägen till jobbet. Fick ett skrapsår på ena knät och tog sönder tightsen. Men vad är väl en bal på slottet. Veckan har startat på absolut bästa sätt. Bra samarbete med roliga kollegor och då kan det inte bli annat än bra liksom. Imorgon är jag ledig och det ser jag fram mot efter fyra intensiva dagar på jobbet.
För en vecka sedan när jag gick hem från jobbet vid halv fyra var det beckmörkt, nu skymmer det bara lite vid samma tid  Känns verkligen att vi går mot ljusare tider. Inte nog med att det är rätt sida nyår, det börjar också märkas. 👆👆 Så här ljust var det när jag knallade till bilen från jobbet förut.
Körde fem kilometer så snabbt jag orkade. Blev ingen mjukstart men gäller passa på. Årets första träningspass check! Tände ljus medan potatisen kokade klart. Ikväll blev det köttbullar, prinskorv,. senapssås och brunsås. Blev så sugen på senapssås!
Dags för söndagslistan, fast på en måndag. Förra årets sista och årets första. Tycker alltid det känns så konstigt det där hur ett år kan börja och sluta på samma vecka.
Känsla: Behövs bara ett ord: ledsen.
Träning: Det har varit en tuff vecka. Jag har känt mig seg och tung i hela kroppen. Julmat och snask gör inte direkt underverk för formen. Men så här har årets sista träningsvecka sett ut:
Måndag: Fem kilometer promenad i uppförsbacke.
Tisdag: Styrka och kondition i 20 minuter + avslutade med styrka för magen. Pilatesövningarna series of five. Såna där övningar som jag tycker aldrig blir lättare. Men då är de också effektiva.
Onsdag: Tre kilometer promenad tillsammans med Rickard.
Torsdag: Löpning på löpbandet. Det blev 17 intervaller, sen var jag tvungen att avbryta. På kvällen körde jag även 20 minuter pilates.
Fredag: 20 minuter pilates och 20 minuters promenad.
Lördag: VILA. Gottegrisen och soffläge var dagens grej. Förutom jobb på dagen.
Söndag: VILA. Den här dagen hade jag inget att skylla på. Jag var bara trött.... Och lat......
Veckans tänkvärda bilder:
Just det där att fundera över en hur en bra ledare borde vara är intressant att fundera över. Och viktigt.
Citat: "Höjden av dumhet är att göra samma sak om och om igen på samma sätt men ändå förvänta sig ett annat resultat." Jag syftar inte på något särskilt utan det känns som ett tänk som man kan applicera på mycket. Varför fortsätta göra saker på samma sätt när man ändå märker att det inte funkar? Som jag vad gäller sömnen och när jag äter saker som min mage inte tål..... Eller att jag låter latmasken styra en del kring om jag tränar pilates eller inte. Fast jag vet hur bra jag mår av det....
Låt:
Fem positiva från veckan:
- Intervjun på IVA
- Alla kommentarer och gillningar här på bloggen. Uppskattar verkligen att du visar att du gillar mina inlägg genom att klicka på hjärtat.
- Fortsätter på bloggtemat: att ni är ett gäng som kikar in här.
- 40 minuter pilates
- Nytt år! Hoppas på ett ännu bättre 2022!
Veckans instastories:
En tanke kring ledarskap
Lena Hallengren alltså.....
Tunga och sega ben.
Morgonpilates
En tanke som dök upp
Reklam på instagram och facebook kring bloggen.
Veckans mest lästa inlägg:
Ibland finns det visst hur mycket pengar som helst....
Ta ansvar för sjukvården
Insikter, tankar och minnesvärda händelser 2021
Bilder från veckan:
       
 
1 Jessifri85:

skriven

Så är livet ibland. Att det det kan vara tunga perioder. Men oftast kommer man ut dem ♥️

Varför trilla du? Det var väl onödigt gjort 😉🤗. Sånt händer ibland. Tur att du inte tog det så hårt. Skönt att veckan har startat bra 😊. Skönt att vara ledig.

Skönt att man märker redan skillnad på ljuset. Ja, nu ser jag fram i mot våren ☘️🌷. Lite värme & barmark 😊

Jag körde med mitt första träningspass 🏋️ 💪🏼& jag körde heller inte på någon mjukstart. Träningsvärk här kommer jag 😅👍.
Kul att våra kommentarer uppskattas 😀

God Fortsättning! 🤗❣️

Svar: Haha, jag trillade för att jag var klantig och inte såg mig för....
Hanna

2 Elin | Gett ut självbiografin "Genomskinlig grå":

skriven

Tur att du inte bröt nåt eller liknande. Usch fall kan bli illa. Ta hand om dig.

3 Marie:

skriven

Vad bra att det kändes skönt efter att du fått lättat hjärtat och att du kan vända det till något bra för många ggr kan det faktiskt hjälpa. Synd att du ramlade och skrapade upp knä och tights, hoppas inte du har allt för ont?

Svar: Nej det gick bra, det var värst just precis när det hände.
Hanna

4 Snabela:

skriven

Sitter och tänker på citatet som du skrev mot slutet, om att göra samma sak om och om igen och förvänta sig olika resultat varje gång. Det beror mestadels på att man är van att göra vissa saker och har svårt att göra det på något annat sätt. Men jag förstår vad du menar, ibland så måste man bryta mönstret och göra på något annat sätt.

5 Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv :

skriven

Fy då för skada sådant är inte kul oavsett vad man gör. Du verkar ganska glad i detta inlägg i alla fall, förhoppningar inför 2022 kanske? Något nytt för världen? Kul även att du verkar ha det så bra med bloggen just nu. Sådant är ju glädjande.

6 Angelica Elversson:

skriven

Vilken tur att det inte gick värre, att snubbla/trilla kan ju bli farligt oavsett.

Alltså just det med att ha blogg, det är så många man finner via blogg/instagram som blir vänner :D

Håller tummarna kring intervjun du gick på!! :D

7 michelle :

skriven

vilken tur att det inte blev värre och bra atg du fokuserar dej på nytt på den kommande ve kan och tänka positivt :)

8 Netti Starby:

skriven

Aj vilken otur att du ramlade och slog dig. Hoppas att allt vänder och blir bättre för dig framöver. Kramis <3

Kommentera här: