Söndagslistan vecka 44

Känsla: Jag har mått bra bortsett från att jag två dagar på rad nu fått en gräslig huvudvärk på eftermiddagen. Något som är skönt är att det är lugnare på jobbet. Det går verkligen upp och ner i vårdtygnden och just nu är det ner.
Väder: Veckan startade med sol och känslan av att det inte är november. Därefter har veckan bjudit på sol och regn i en okej blandning. Idag är det riktigt mörkt ute, tror inte det kommer bli riktigt ljust idag. Det kommer den där tiden nu när man måste ta tillvara på de få soltimmarna som blir.
Fem positiva punkter från veckan:
- en trevlig kväll med Rickard, J och E. Vi åt tacos och tårta. J har fyllt år för ett tag sedan och vi har inte firat honom än.
- två roliga pilatestimmar.
- att det är mycket att göra på jobbet men ändå lugnt. Det gillar jag då det passar mig bra att ha saker att göra hela tiden utan att behöva stressa.
- att jag fick till ett bra intervallpass.
- träffade mamma och pappa i veckan. Mamma bjöd på sina smarriga köttgrytor, bland annat dillkött. Det är något som jag gör alldeles för sällan kan jag säga.
Något tänkvärt: 👇👇 Astrid Lindgren är klok hon.
Köp: Ny vinterjacka till Ida och jag har också köpt Nissebrev. Såg en annons på Facebook med brev från "Nisse" så nu ska jag bara köpa huset med. I ett par år har jag velat hitta på lite Nissebus och nu får jag lite hjälp på traven med vad Nisse som flyttar in till oss ska göra.Tror Ida kan tycka att det blir lite roligt faktiskt. Kom på nu efter att beställt att jag måste ha en liten Nisse med. Det får bli en tripp till stan snart. 
Godaste: mammas dillkött, tacos igår och Rickards smarriga gräddtårta.
Sämsta: Att jag fick så ont i huvudet. Om det fortsätter behöver jag nog ringa vårdcentralen framöver. Mest tror jag det beror på att jag kommer på mig själv med att bita ihop käkarna ibland.
Veckans instastories: 
Det blev inte så många stories den här veckan. Minns när jag började instagramma, då delade jag tre inlägg varje dag. Ett morgoninlägg, ett lunchinlägg och så ett på kvällen. Alltid samma temma: träning och mat.
Veckans mest lästa inlägg: 
Fem en fredag vecka 44
Om man vill bli bra på något
Ett inlägg med många tänkvärda tankar
Träning: Jag tycker att det har blivit en bra träningsvecka. Jag har cyklat fem mil, tränat två timmar pilates och så tidigare i veckan sprang jag intervaller. Blev drygt nio kilometer inklusive uppvärmning och nedvarvning. Skulle behöva få till något idag med innan jobbet men får se. Har inte ätit frukost än och jag kan inte träna för snabbt på. 
1 Ajli Müller:

skriven

Jag hoppas att din huvudvärk är bättre nästa vecka, sådant är ju svårt att tänka bort liksom! Hoppas att det "bara" är från spänningarna i käkarna, så man kan få lite övningar eller en bettskena... Eller att det går över bara, hoppas!! <3 Din träningsvecka verkar dock king!

svar: TAAAACK :) om man tar en wordpress.com och inte tar en egen domän så är det gratis, så det är bara att komma! Jag har inte hittat något sätt att importera sin blogg esse-blogg dock...

2 Jessifri85 :

skriven

Fy. Inget kul med huvudvärk 😕. Hoppas det släpper snart. Skönt att det är iaf lugnt på jobbet.

Ja, jag håller med. Vädret har varit blandat. Sol, moln & lite regn. Blandad kompott 😊.

Låter ändå som en skön kväll. Gott med både tacos & tårta ☺️. Åå jaa dillkött är så gott! 😋
Astrid Lindgren hade många kloka citat & ord ❤️😊.

Klokt att köpa en ny vinterjacka. Man behöver en tjockare jack i vinter ❄️ 🙂. Jag tror att det är roligt att ha Nisse hus när man har barn som förstår grejen. Det är kul att läsa & se videos vilka buss föräldrarna gör för buss för barnen. Men säger att det är nissen 😄.
Vad bra att du är nöjd med veckans träning 👍😊.

Ta hand om dig❣️

3 Amanda:

skriven

Mums vad gott det låter med gryta, det är ju verkligen sån tid på året nu. Men tacos är inte helt fel det med. Här har det med varit grått och regnigt idag men även haft soligt, hoppas du får en bra vecka :)

4 Mirre:

skriven

Ja, nu slog det verkligen till och vart novemberväder då novenber kom, men i början av förra var det ju varmare som du säger. Samt rejälhuvudvärk är inge vidare, det får ju jag också ibland, för någon vecka sedan hade jag också en hemsk huvudvärk

5 Madde :

skriven

Det kändes ändå som en bra vecka. Nissedörrarna tycker jag är en så rolig grej. Det kommer flytta hem en Nisse till "mormor" också. Får väl ta det via facetime eller nåt med buset.

6 Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv:

skriven

Kul med Nissebrev, jag gjorde liknande med eleverna jag hade förut. Åh dillkött det är så galet gott, var flera år sedan jag åt det dock. Känner igen det där med käkarna, har haft som ont mot örat för jag biter ihop så mycket.

7 Amanda :

skriven

Fy för huvudvärk skönt att du har haft en bra en bra tränings vecka ♥️

8 Malin Moen:

skriven

Kan det vara spänningshuvudvärk? Eftersom du spänner dig så vid huvudvärk? Hoppa det är borta till idag! ♥️

9 corkystyle:

skriven

Låter som en härlig vecka. Synd att du fick så ont i huvudet men det kan nog stämma att du kanske fick det av att du bet ihop käkarna. Gott med tårta och grytan låter så god ut.

10 Beatrice :

skriven

Härlig läsning! Kul med lite annorlunda läsning och listor 😊Känner igen det där med att bita ihop käkarna. Är själv så spänd och "orolig" I kroppen.

Kommentera här: