Fem en fredag vecka 9: Val

Godmorgon! Det är en seg Hanna som sitter här. Jag har precis klarat av tre jobbnätter, alltså jag klev av igår och jag har varit som en trasa. Två nätter funkar men tre är vidrigt. Igår var jag illamående och yr hela dagen och jag kände mig sjuk. Idag är det bättre men jag är fortfarande trött. Ser inte fram mot att jobba ikväll men det ska väl gå bra bara jag får i mig lite frukost och sedan lunch. Aldrig mer tre nätter i rad säger jag.
Du deltar genom att svara på frågorna i din blogg (eller genom en kommentar om du inte har en blogg). Lämna gärna en kommentar här så jag och andra kan hitta in till dig och läsa dina svar. Glöm inte att länka hit så fler kan ta del av Fem en fredag. Elisa
  1. Vilka fem maträtter skulle du välja att för alltid äta? kycklingrätten på favvorestaurangen i stan, Ni Hao, tacos, scones, Max low carbburgare och torsk med äggsås.
  2. Vilka fyra saker i källaren/förrådet skulle du egentligen kunna slänga? Kläder från när barnen var mindre som vi tänkt sälja men aldrig kommer till skott med. Sen finns det väl kanske lite grejer från när jag var barn som också skulle kunna slängas-
  3. Vilka är dina tre favoritklädesplagg i din garderob? Min röda niketröja, jag har ett gäng träningstights som är favoriter och så har jag en blå klänning med gula blommor på som jag vill börja använda.
  4. Vilka två telefonnummer kan du utantill? Jag kan fler än två. Rickard, mamma, pappa, jobbet och jag kan fortfaranden telefonnumret till pandemiavdelningen jag var på i sex veckor. Just det, mitt och Rickards hemtelefonnummer som vi hade i början av vårt förhållande.
  5. Vilken enda högtid skulle du fira om du måste välja? Helt klart julen!
Apropå om det jag skrev om i förrgå om censur. Personen som blev intervjuad i videon jag länkar till har redan fått sin bok censurerad. Med det menar jag att den inte är tillåten att säljas på Amazon. Jag var snabb att beställa den på svenska, är nog bara en tidsfråga innan den inte får säljas alls. Är väldigt nyfiken då den granskar forskningsläget kring viruset och alla restriktioner som satts in.
1 Karoleen :

skriven

Jag glömde helt bort Tacos! Hur kunde jag glömma det 😩

2 Hanneles bokparadis:

skriven

jobbade natt när barnen små, fick sällan sova tillräckligt länge på vardagarna... för min mor ville hem. Mina barn har varit duktiga på att låta barnkläder cirkulera, sälja eller ge bort. Festkläder... när får vi börja använda dem??

3 Robert W:

skriven

Ni hao? Den maträtten känner jag inte alls till. Koreansk?

Svar: Restaurangen heter så. Men jag var nog lite otydlig i inlägget.
Hanna

4 Kina:

skriven

Ni hao är en hälsning på mandarin, och är det enda jag kommer ihåg från mina försök att lära mig språket. Oj, vilket minne du verkar ha. Det kanske kan beror på åldern? För själv minns jag bara mitt eget och 112! 😁

5 A ROOM OF MY OWN:

skriven

tacos kan jag verkligen leva utan. vissa av barnens små skor och kläder kan jag inte kasta. finns det något gulligare än små nötta skor? julen får det ju bli. då samlas hela familjen

6 Lillian:

skriven

Imponert over at du kan så mange telefonnummere, man tenker ikke over dem lenger nå som alle er lagret på mobiltelefonen.

7 Carita:

skriven

Kul att läsa andras svar. Tacos gillar även jag fastän jag skrev nachos hos mig och det är ju inte riktigt samma sak men påminner om tacos :-)

8 Susjos:

skriven

Nattpassen är tuffa för kroppen, men jag har blivit ganska van, men jobbar ju bara natt. Har nu tre nattpass framför mej, känns så där...håller med dig, det räcker med två nattpass i taget!
Ha en fortsatt bra fredag!

9 ingmarie:

skriven

Starkt att jobba så många nätter och sen en kväll! Jag hade säckat ihop! Hoppas du får bra med ledigt efter detta!

Och visst är det helt galet och hemskt att boken har blivit stoppad! Liksom så många andra "feltänkande". Nu hörde jag att det ska finnas vaccin-pass till juni. Blir uppriktigt förbannad! Och rädd! Vad håller på att hända med vår demokrati??? Ygeman skrev i ett inlägg att det inte får bli ett "vi och ett dem". Det är ju precis det han och de andra håller på med nu. Fruktansvärt!

10 Gerd:

skriven

Roligt att läsa dina svar men maträtterna var inget för mig, hihi.
Julen är ju viktig om man har barn och barnbarn!

11 Paula:

skriven

Torsk med äggsås, så himla gott, det måst e jag laga...snart

Kommentera här: